پس از پانزده‌روز فرصت
طرح مبارزه با قاچاق کالا به بازار کامپیوتر رسید
قرار بود که 15 مهرماه موعد آغاز طرح برخورد با اجناس قاچاق در بازار رایانه باشد؛ با هماهنگی انجام شده بین اتحادیه و اتاق اصناف، آغاز این طرح در صنف کامپیوتر به اول آبان‌ماه موکول شد. اما بازرسان از دو روز پیش کار سرکشی به بازار کامپیوتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

1606683296_1_0.gif

مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ضمن اعلام آغاز این طرح در صنوف رایانه گفت: « در این مدت 15 روزه، اطلاع‌رسانی کامل درباره جمع‌آوری کالای قاچاق به واحدهای صنفی انجام شد و بازرسی‌های صنفی افزایش یافت تا با اقدامات درون صنفی، واحدها برای آغاز طرح مبارزه با کالای قاچاق آماده شوند. در این بازرسی‌ها، سندیت کالا از طریق فاکتور فروش بررسی می‌شود و درباره کالاهایی که واردات آنها معتبر نبود دستور جمع‌آوری از واحد صنفی صادر شده است.»

مطلب پیشنهادی

به اشتراک‌گذاری صندلی‌‌ خودرو‌ها در ایران امکان‌پذیر شد

به گزارش فارس، میرمهدی ادامه داد: «برای کاهش ضرر و زیان، به واحدهای صنفی توصیه شد پیش از اجرای طرح اگر کالاهایی از این نوع دارند آن را با قیمت کمتر یا در شهرستان‌ به فروش برسانند و از واحد صنفی جمع‌آوری کنند. معتقدیم در صنف رایانه کم‌اظهاری وجود دارد اما به دلیل تعرفه گمرکی مناسب، قاچاق در این بازار نداریم.»

ایسوس

نظر شما چیست؟