به همت سایت کاروان‌رو صورت گرفت
به اشتراک‌گذاری صندلی‌‌ خودرو‌ها در ایران امکان‌پذیر شد
در روزهای اخیر، سامانه اینترنتی راه‌اندازی شد که از طریق آن، مسافران و رانندگانی که در یک مسیر هستند می‌توانند سفر خود را به اشتراک گذاشته و با هم همسفر شوند. با این سیستم آنلاین که «کاروانرو» نام دارد، مالکین یا رانندگان می‌توانند در مسیرهای به نسبت طولانی با هزینه سوخت و استهلاک زیاد، افراد تایید شده را پیدا کرده و با آنها هم‌سفر شوند تا هزینه‌ سفرشان کاهش یابد.

1606683296_1_0.gif

روزبه پاشا، مدیرعامل کاروانرو درباره ایده شکل‌گیری سیستم آنلاین کاروانرو در ایران گفت: «در دیگر کشورهای جهان نیز نمونه های موفقی از سیستم اشتراک‌گذاری سفر(Ride sharing) وجود دارد؛ به‌طور مثال ویزرایدر (Waze Rider) یکی از سرویس‌های گوگل است که در بسیاری از کشورها طرفداران بسیاری دارد.» به گزارش مهر، وی افزود: «این روش در بسیاری از کشورهای اروپایی سیستمی برای صرفه جویی در سوخت و هزینه‌ها محسوب می‌شود ولی در شهرهای بزرگی مثل تهران که خیابان‌هایی مملو از خودروهای تک سرنشین دارد می‌تواند راهکاری موثر برای بهبود آلودگی هوا نیز باشد.»

ماهنامه شبکه: به اشتراک‌گذاری صندلی‌‌ خودرو‌ها در ایران امکان‌پذیر شد

پاشا خاطر نشان کرد: «سال گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرده است به طور متوسط ۶۰ درصد از خودروهایی که در تهران تردد می‌کنند تک سرنشین هستند. در حال حاضر بیش از ۱۷ میلیون دستگاه خودرو در کشور شماره‌گذاری شده است که این تعداد می‌توانند از طریق سیستم هوشمند و مطمئنی مثل کاروانرو به کمک سیستم حمل و نقل عمومی تبدیل شوند. اگر تنها نیمی از صندلی‌های خالی خودروهای تک سرنشین از طریق این سیستم پر شود؛ حدود ۲۵ درصد از حجم ترافیک، شهری چون تهران کاسته خواهد شد.»

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کاروانرو به نشانی www.carvanro.com نسبت به تعیین مسیر و به اشتراک‌گذاری سفر خود اقدام کنند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟