محمود واعظی از اعتماد مردم تقدیر کرد
شکسته‌شدن رکورد سرشماری اینترنتی جهان توسط ایران
اولین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95 روز جمعه در حالی به پایان رسید که میزان مشارکت مردمی بیشتر از انتظار مسئولین بوده است. بنابر اعلام مرکز آمار ایران، بیش از 46 درصد از خانوارهای ایرانی در این طرح ملی شرکت کردند و این موجب شد تا ایران جایگاه نخست را در میان کشورهای توسعه یافته در زمینه سرشماری اینترنتی کسب کند.

1606683296_1_0.gif

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از اعتماد و مشارکت ایرانیان در سرشماری اینترنتی: این مشارکت را نشان‌دهنده افزایش سواد اینترنتی در کشور دانست و گفت: «اجرای این طرح برای اولین بار به صورت اینترنتی بود و به اندازه‌ای موفق اجرا شد که بیشترین درصد مشارکت را برای ایران رقم زد. بالاترین میزان مشارکت سال گذشته در ژاپن با 37 درصد به وقوع پیوست که ایرانیان این رکورد را شکستند. گزارش سرشماری اینترنتی ایران را به اتحادیه جهانی مخابرات ارایه می کنیم. برگزاری موفق سرشماری بر بستر شبکه ملی اطلاعات نویددهنده بهره‌گیری از این شبکه در آینده برای انجام پروژه‌های بزرگ خواهد بود.»

مطلب پیشنهادی

5G در ایران مشکل کمبود فرکانس دارد
از سوی همراه اول مطرح شد:

وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر امنیت در شبکه اینترنت کشور تصریح کرد: «هیچ اقدامی در ایران بدون پیوست امنیتی صورت نمی‌گیرد و همچون دیگر نقاط جهان، هویت استفاده‌کنندگان از فضای مجازی در ایران چه از تلفن همراه و چه از اینترنت ثابت، مشخص است.»

شایان ذکر است که تعداد شرکت‌کنندگان در اولین سرشماری اینترنتی، ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۷ خانوار، معادل ۳۷ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۳۰۷ نفر بوده است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟