در پی شکایت صدا و سیما
26/07/1395 - 18:08
به دستور مقام قضایی اپلیکیشن‌های آپارات از روی کافه‌بازار حذف شدند!
سایت کافه‌بازار تمامی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سرویس ویدیویی ایرانی آپارات را از روی سرورهای خود حذف کرد و دیگر امکان دانلودشان از سوی کاربران وجود ندارد. مدیرعامل کافه‌بازار علت این حرکت را دستور مقام قضایی عنوان کرده است.

1606683296_1_0.gif

چند روز پیش خبر شکایت صدا و سیما از سرویس ویدیویی آپارات به گوش رسید و دیروز زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی آپارات و حذف اپلیکیشن‌های این سرویس از روی سایت‌های رسمی ارایه‌دهنده نرم‌افزارهای موبایل در شبکه‌های اجتماعی رواج یافت. اما اکنون به نظر می‌رسد این شایعه‌ها کم‌کم دارند رنگ واقعیت به خود می‌گیرند. 

حسام آرمندهی؛ مدیرعامل کاف‌بازار با تایید خبر حذف کلیه اپلیکیشن‌های آپارات از جمله آپارات، آپارات کودک و فیلمیو از روی کافه‌بازار؛ علت آن را دستور بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه عنوان کرد. صدا و سیما چندی پیش از آپارات به خاطر انتشار برخی محتوای انحصاری این سازمان شکایت کرده بود و مدعی شده آپارات نباید فیلم و دیگر محتوای پخش شده از کانال‌های مختلف صدا و سیما را روی سرویس‌های ویدیویی خود پخش کند. 

آرمندهی؛ مدیرعامل کافه‌بازار در شبکه‌ اجتماعی خودش عنوان کرده پیگیر این موضوع هستند و شکایت خود را از این اتفاق به معاون ویژه دادستان کل کشور ارایه کردند چون این اتفاق تاثیرات بدی هم برای کافه‌بازار و هم برای آپارات و دیگر سرویس‌دهنده‌ها خواهد داشت. لازم به ذکر است هنوز خبر رسمی درباره دلایل حذف اپلیکیشن‌های آپارات از روی کافه‌بازار منتشر نشده است و آپارات نیز موضوع‌گیری رسمی نداشته است. باید منتظر ماند و دید دعوای رسانه‌ای صدا و سیما با آپارات بر سر حق پخش محتوا در روزهای آینده چه نتایجی در پی دارد تا دیگر سایت‌ها و سرویس‌دهنده‌ها نیز تعیین تکلیف شوند. 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟