حسن حدادپور خبر داد
پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۲  در آینده‌ای نزدیک
همزمان با هفته جهانی فضا، دومین همایش آشنایی با علوم و فناوری فضایی و کاربرد آن روز گذشته برگزار شد. در این مراسم، حسن حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این پژوهشگاه، از اتمام طراحی اولیه و ورود به مرحله ساخت مدل مهندسی سیستم پروژه‌ ماهواره مخابراتی ناهید ۲، ماهواره سنجشی پارس ۱ و بلوک انتقال مداری سخن گفت.

1606683296_1_0.gif

حدادپور در این همایش گفت: «پژوهشگاه فضایی ایران در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های خود در توسعه فناوری‌های فضایی کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم، ۴۳ پروژه فضایی را به اجرا درآورده که ۲۴ پروژه آن خاتمه یافته و ۱۹ پروژه در دست اجرا است. پروژه ماهواره مخابراتی ناهید ۱ در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به‌زودی آماده پرتاب خواهد شد. همچنین سامانه بالن مخابراتی تدبیر ۱ (بام) است که طراحی آن انجام شده و آزمایش بالن مقید به زودی انجام خواهد شد.»

 رئیس پژوهشگاه فضایی ایران درخصوص درآمد صنعت فضایی گفت: «در سال ۲۰۱۵، درآمد جهانی حاصل از صنعت ماهواره معادل ۲۰۸,۳ میلیارد دلار بوده که بیشترین سهم آن با مبلغ ۱۲۷,۴ میلیارد دلار به خدمات ماهواره‌ای اختصاص دارد که نسبت به سال قبل آن، ۴ درصد افزایش داشته است. پس از آن، صنایع تجهیزات زمینی ۵۸,۹ میلیارد، ساخت ماهواره ۱۶,۶ میلیارد و صنایع پرتاب ۵,۴ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. برگزاری مراسم هفته جهانی فضا فرصت بسیار خوبی است که فعالان این حوزه به آموزش و ترویج فناوری‌های فضایی بپردازند تا علاوه برآشناسازی مردم با فعالیت‌های جهانی انجام شده در این حوزه و مزایای آن، فعالیت‌های انجام شده در ایران را نیز معرفی کنند.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟