کلاه‌برداری به شیوه جدید
07/07/1395 - 15:09
فریب پیامک‌های رجیستری موبایل را نخورید!
اخیرا پیامک‌هایی برای برخی کاربران و مشترکان تلفن‌های همراه ارسال می‌شود با این مضمون که «گوشی شما رجیسترنشده است و به‌زودی قطع می‌شود. برای رجیستری گوشی خود این مقدار پول پرداخت کنید.» معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید این پیامک‌ها کلاه‌برداری بوده و توجهی نکنید.

1606683296_1_0.gif

حسین فلاح جوشقانی این موضوع را در حاشیه نمایشگاه تلکام با خبرنگاران در میان گذاشت و گفت: «در پیامک ارسال شده به مشترکان گفته می‌شود که گوشی ما در طرح رجیستری پذیرفته نشده است و به مشترک می‌گوید هزینه‌ای حدود ۲۴ هزار تومان به یک حساب واریز کند تا ارتباط وی از شبکه مخابراتی کشور قطع نشود.»

معاون نظارت رگولاتوری ادامه داد: «این در حالی است که طرح رجیستری هنوز شروع نشده است و در مرحله تست فنی قرار دارد اما حتی اگر این طرح اجرای شود نیز قصدی بر ارسال پیامک به مشترکان در این زمینه نخواهیم داشت.» فلاح جوشقانی تاکید کرده است رگولاتوری هیچ برنامه‌ای برای اطلاع‌رسانی درباره گوشی‌های رجیستری از طریق پیامک ندارد و اگر هم خبر و اطلاع رسانی نیاز باشد از طریق دستگاه‌های عمومی و نهادهای مسئول انجام می‌شود. 

همچنین، اعلام شده است در طرح رجیستری هیچ هزینه‌ای از مشترکان دریافت نمی‌شود و پیامک ارسال شده برای پرداخت هزینه کاملا کلاهبرداری بوده و این پیامک از سرشماره ای نامشخص ارسال شده است.

معاون نظارت رگولاتوری می‌گوید طرح رجیستری در مرحله آزمایشی است و برنامه‌ای برای قطع گوشی‌های تلفن همراهی که اکنون در شبکه مخابراتی کشور فعال هستند، نداریم. لازم به ذکر است از شروع اعلام طرح رجیستری در ابتدای تابستان تا کنون چندین نوع کلاه‌برداری از این طرح پیاده‌سازی شده است و مرتبا مسولان در این‌باره تذکر می‌دهند. 

ایسوس

نظر شما چیست؟