در کنفرانس بین المللی ایران کانکت 2016 اعلام شد
ایران ترانزیت 600 گیگابیت اطلاعات را بر عهده دارد!
محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در کنفرانس بین‌المللی ایران کانکت 2016 با اشاره به سرمایه‌گذاری چند سال اخیر ایران روی کابل‌های دریایی، از ترانزیت 70 درصدی ترافیک ارتباطی عراق، 30 درصدی افغانستان و 100 درصدی آذربایجان به نخجوان توسط ایران خبر داد و گفت: «مسیرهای کابل دریایی خدمت بزرگی به دنیا ارائه دادند؛ اما طول زیاد و تأخیر حادث شده از آن که نهایتا هزینه‌ها را هم بالا می‌برد، از جمله مشکلات این مسیرها بود.»

1606683296_1_0.gif

آذری جهرمی ادامه داد: «تلاش‌هایی توسط کشورهای آ.سه.آن مخصوصا کره جنوبی برای جایگزینی مسیرها صورت گرفته است. رویه هم به این شکل است که مسیرهای زمینی در نظر گرفته و با PEERING ارتقا داده می‌شوند. در خاورمیانه هم این امکان وجود دارد و باید به این سمت برویم. هم اکنون اگر شهروندی در پاکستان بخواهد تبادل اطلاعاتی با ما داشته باشد، سوئیچ اطلاعات در فرانکفورت انجام می‌شود. این موضوع کیفیت ارتباطات را کاهش می‌دهد؛ بنابراین درصدد هستیم تا در چابهار، مرکز ترانزیت بین‌المللی احداث کنیم تا هزینه لندینگ به صفر برسد.»

مطلب پیشنهادی

دولت پهنای‌باند پرسرعت و ارزان‌قیمت می‌دهد!

به گزارش تسنیم، معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: «این مرکز ترانزیت برای کشورهای آ. سه. آن بسیار مؤثر خواهد بود. ایران از دو OPGW یک ارتباط کامل رینگ در مرزهای ایران به وجود آورده که می‌تواند دسترسی همگانی و ارزان به‌وجود آورد. این موضوع ارتباطات شرق به غرب را می‌کاهد و در حال حاضر تأخیر تا ارمنستان و ترکیه را به 40 میلی‌ثانیه کاهش داده است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟