بازدید وزیر ارتباطات از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ
همکاری ایران و سامسونگ در حوزه ICT
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کره جنوبی به سر می‌برد. وی روز گذشته ضمن بازدید از مرکز تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت سامسونگ، با رئیس این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد. وی توافقات به عمل آمده در این سفر، همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه ICT و تبادل تجربیات و دستاوردهای متقابل در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد.

1606683296_1_0.gif

واعظی در این دیدار ضمن استقبال از سفر ماه می رئیس جمهور کره جنوبی از ایران و توافقات به عمل آمده در این سفر همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه ICT و تبادل تجربیات و دستاوردهای متقابل در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «با توجه به بازار گسترده ایران و کشورهای همسایه، آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک فناوری‌های جدید حوزه ICT و ایجاد مراکز تحقیقاتی و توسعه‌ای وجود دارد. با توجه به فضای پساتحریم زمینه‌های گسترده همکاری وجود دارد و در زمینه انتقال تکنولوژی پیشرفته و به خصوص در زیرساخت‌های ارتباطی، مایلیم شرکت‌های کره‌ای نقش موثرتر و فعال‌تری داشته باشند و این همکاری ها به سرمایه‌گذاری و تولید مشترک تغییر یابد.»

جی‌کی‌شین، رئیس شرکت سامسونگ الکترونیکس نیز با اشاره به نقش حوزه ICT و تکنولوژی‌های نوین در توسعه اجتماعی جامعه بشری گفت: «به دلیل فقدان منابع طبیعی برای توسعه کره جنوبی، راهی جز توسعه و سرمایه‌گذاری صنعت ICT و بهبود زیرساخت‌های این صنعت برای ما وجود نداشت. ما در زمینه معرفی دستاوردهای تکنولوژی خود به جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل داریم. هم‌زمان با برگزاری مسابقات جهانی 2018 نسل پنجم (5G) موبایل را عرضه خواهیم کرد که این تکنولوژی می‌تواند انقلاب جدیدی در حوزه ارتباطات ایجاد کند.»
 

ایسوس

نظر شما چیست؟