محسن بهداری از روند «اجرای تجاری ترابردپذیری» می‌گوید
تعداد مشترکان ترابرد شده اندک و برخلاف انتظارها است
در ماه‌های گذشته، تمامی اپراتورهای تلفن همراه از سوی رگولاتوری مکلف شدند تا با پیمانکار پروژه «ترابردپذیری» همکاری کنند. حال پس از گذشت چند هفته از اجرای فاز تجاری ترابرد و به عقیده برخی از کارشناسان حوزه مخابرات، موضوع ترابردپذیری با استقبال کمی مواجه بوده است. در همین راستا، محسن بهداری، مدیر ترابردپذیری همراه اول با اشاره به این موضوع که برخلاف نظر‌سنجی‌ها و انتظارات، انتقال اپراتور مشترکان همراه اول پس از اجرای فاز تجاری ترابردپذیری اندک بوده گفت: «در حال حاضر تعدادزیادی از مشترکان اندکی که به شبکه اپراتورهای دیگر پورت شدند، در حال برگشتن به همراه اول هستند که دلیل اصلی آن به کیفیت و پوشش شبکه باز می‌گردد.»

1606683296_1_0.gif

مدیر پروژه ترابردپذیری اپراتور اول موبایل با بیان اینکه در دوره آزمایش این پروژه مشخص شد که برخی مشترکان در زمان پورت‌کردن به شبکه اپراتورهای دیگر با مشکلاتی نظیر قطعی سیم‌کارت مواجه می‌شوند، درباره ترافیک درخواست ترابرد و مشکلات ناشی از آن عنوان کرد: «تاکنون که در مرحله اجرای تجاری هستیم مشکلی از منظر بار سیستمی به وجود نیامده و هر تعداد تقاضا برای پورت شماره به اپراتورها رسیده، قابلیت پاسخگویی وجود داشته است. برخلاف نظرسنجی‌های جهانی و برخی پیش‌بینی‌های داخلی که انتظار می‌رفت با شروع تبلیغات اپراتورها، تعداد زیادی از مشترکان به شبکه اپراتورهای دیگر بروند، این اتفاق نیفتاد و کسانی هم که درخواست ترابرد شماره داشتند، اغلب برای تست این کار را کردند و سیم‌کارت اصلی‌شان را پورت نکردند.»


مطلب پیشنهادی

«ترابرد‌پذیری شماره تلفن‌های همراه» وارد فاز تجاری شد
در دوره آزمایشی، سه هزار مشترک ترابرد کرده‌اند

به گزارش تسنیم، محسن بهداری درباره دلایل اصلی برگشت مشترکان پورت شده همراه اول گفت: «دلیل اصلی به کیفیت و پوشش شبکه باز می‌گردد؛ اندک مشترکانی که از همراه اول رفتند گمان می‌کردند با خدمات خوب و پوشش مناسب دیگر اپراتورها مواجه می‌شوند. برخی مشترکان شبکه ما که به اپراتورهای دیگر رفتند اما سریعا درخواست بازگشت دادند،.»

وی درباره دیگر دلایل بازگشت مشترکان پورت شده نیز گفت: «طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها موظف هستند برای مشترکانی که پورت می‌شوند پیغام IVR فعال کنند تا زمانیکه فردی با آنها تماس می‌گیرد متوجه ترابرد مشترک مورد نظر شود. اهمیت پخش پیغام از این جهت است که مخاطب تماس گیرنده متوجه شود احتمال پرداخت هزینه بیشتر به نسبت قبل جهت تماس برون شبکه هست. این موضوع برای تجار و دارندگان کسب‌وکار بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است بخشی از تماس‌هایشان را از دست بدهند.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟