طرح سامان‌دهی شبکه‌های اجتماعی و مراکزداده
امسال به کام مراکزداده داخلی می‌شود!
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر دارد تا با اعمال قوانینی نظیر ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و OTTها، اقتصاد مراکز داده را تا نیمه دوم سال‌جاری شکل دهد. مسئولان اجرایی وزارت ارتباطات با طرح‌ریزی برنامه‌های استراتژیک و حاکمیتی درصدد هستند تا در نیمه دوم سال جاری اقتصاد مراکز داده را شکل دهند.

1606683296_1_0.gif

توسعه دیتاسنترهای داخلی در کنار مراکز تبادل ترافیک کشور (IXP) و شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) منجر به تکمیل ظرفیت زیرساخت‌ها جهت ارائه خدمات و محتوای پهن باند داخلی به کاربران می‌شود. در نهایت افزایش کیفیت خدمات زیرساختی و کاهش هزینه ارتباطات داخلی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

ایران صاحب شبکه تحویل محتوای اینترنت می‌شود!
افتتاح CDN به مناسبت هفته دولت توسط مخابرات

حال در راستای تحقق این ایده و هدف، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی را در قالب مقررات‌گذاری انجام داده و برای اقتصادی کردن سرمایه‌گذاری در مراکز داده، راه‌اندازی خدمات محتوایی بخصوص ویدئو، ساماندهی شبکه‌های اجتماعی و OTTهای داخلی و خارجی و همچنین تعرفه‌های ترجیحی برای اتصال مراکز داده داخلی را در دست اقدام دارد.

مطلب پیشنهادی

ظرفیت شبکه IP داخل کشور به 4 ترابیت در ثانیه رسیده است
توسعه زیرساخت‌‌های مخابراتی و ارتباطی در سه سال اخیر

مرکز داده (Data Center) به مجموعه‌ای از سرویسگرها، زیرساخت‌های ارتباطی-امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارایه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت یا اینترانت) به کار گماشته می‌شود. سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد می‌توانند با به کارگیری سرویس‌های ارایه شده از طرف مرکز داده وبگاه‌ها، اطلاعات و سرویس‌های مبنتی بر شبکه خود را روی شبکه راه‌اندازی کنند.

ایسوس

نظر شما چیست؟