جدیدترین اطلاعات از حمله سایبری دو‌هفته پیش به شبکه ارتباطی ایران
حمله سایبری با قدرت ۳۰ گیگابیت بر علیه سرورهای ایرانی دفع شد!
روز گذشته ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح فاز اول شبکه ملی جزئیات تازه‌ای را از حمله DDos به شبکه‌های ارتباطی کشور اعلام کرد که در نتیجه فشار این حمله، ارتباط بین الملل چند سرویس دهنده مهم و بزرگ قطع شد. این حمله با سرعت ٣٠ گیگ بر ثانیه و با هدف ارسال اطلاعات حجیم به سرورها برای مختل‌کردن شبکه، به شبکه ایران وارد شد که با تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت، این ترافیک عظیم به بیرون از کشور منتقل شد.

1606683296_1_0.gif

برخی از مسئولان در روزهای گذشته حمله سایبری به ایران را تایید کردند. حمله‌ای که شائبه ارتباط آتش‌سوزی‌های ماه گذشته چند پتروشیمی با آن را ایجاد کرد. روز گذشته مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد که بررسی‌های سازمان پدافند غیرعامل نشان می‌دهد این حملات سایبری با حوادث اخیر صنعت پتروشیمی هیچ ارتباطی نداشته است. اما سید‌ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح فاز نخست شبکه ملی اطلاعات جزئیاتی از جدیدترین حمله DDOS به شبکه ارتباطی ایران را بازگو کرد.

[[nid:]]

به گزارش فارس‌نیوز، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: « این حمله با سرعت ٣٠ گیگ بر ثانیه و با هدف ارسال اطلاعات حجیم به سرورها برای مختل‌کردن شبکه، به شبکه ایران وارد شد که با تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت، این ترافیک عظیم به بیرون از کشور منتقل شد. با تمهیداتی که در سوئیچ های IXP دیده شده بود، امکان جداسازی ترافیک بین‌الملل و داخلی فراهم شده است و در نتیجه قطع سرویس بین‌الملل اختلالی در سرویس‌های داخلی ایجاد نکرد. یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات، موضوع امنیت است که از این پس وزارت ارتباطات تمهیداتی را برای مقابله با حملات سایبری که از خارج مرزها به شبکه ایران وارد می‌شود پیش‌بینی کرده است.»

فیروزآبادی درخصوص تامین امنیت شبکه ملی اطلاعات گفت: «در جلساتی که درباره شبکه ملی اطلاعات داشته‌ایم بحث امنیت، پایداری و استقلال مورد تاکید قرار گرفته است و اگر این شبکه به خوبی پیاده‌سازی شود و از رشد مناسبی برخوردار باشد، با تامین امنیت شبکه می‌تواند در موضوعات مهم پیش رو از جمله جنگ‌های الکترونیک، بحران و حملات و موارد مشابه تکیه‌گاه شبکه ارتباطی کشور شود.»

ایسوس

نظر شما چیست؟