در یک تفاهم‌نامه سه‌گانه
یک دانشگاه مجری طرح تجمیع سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه شد
روز گذشته با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، «دانشگاه صنعتی اصفهان» مجری طرح تجمیع سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه (اگرگیتوری) امضا شد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه سه جانبه ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه گذاری در حوزه ارتباطات سیار و فناوری‌های نوین، نوآوری و توسعه کسب و کار نوپا و نوآور مرتبط و تأسیس یک شرکت مشترک دانش‌بنیان است. در این مراسم همچنین از 10 نفر از نخبگان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان از جمله سه عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر حسین سعیدی، دکتر علی محمد دوست حسینی و دکتر فرامرز هندسی به صورت ویژه تجلیل شد.

1606683296_1_0.gif

براساس این تفاهم‌نامه سه جانبه که زمینه‌های انعقاد آن در بازدید بهمن ماه سال گذشته سه تن از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی اصفهان فراهم شد، گسترش طراحی، تولید و تجاری‌سازی محصولات و خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در بازارهای داخلی و بین‌المللی در قالب اعطای امتیاز تجمیع کنندگی (اگرگیتوری) به شرکت مشترک در حال تأسیس واگذار شد.

مطلب پیشنهادی

دانشمندان می‌خواهند شنل نامریی‌کننده بسازند!

ه گزارش ایسنا، همچنین تسهیل خلق و توسعه ایده‌های بکر کارآفرینی و مبتنی بر آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شتاب‌دهی به تشکیل و توسعه هسته‌های فن‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت نیروی انسانی زبده و تربیت شده مرتبط، شناسایی فعالان کارآفرین حوزه فناوری اطلاعات استان و ایجاد تعامل سازنده و هم‌افزا بین اعضای زیست‌بوم فناوری اطلاعات استان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. 

تسهیل در شکل‌گیری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات با تکیه بر منابع انسانی استان، افزایش سطح کمی‌وکیفی محصولات تولید شده توسط دانش‌آموختگان دانشگاهی، کمک به کاهش هزینه تمام شده محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق ارائه سرویس‌های با ارزش افزوده بالا، کمک به تولید محتوای دیجیتالی با کیفیت و مقرون به‌صرفه به منظور تقویت فضای مجازی و کمک به توسعه بازار شرکت‌های موضوع تفاهم‌نامه در بازارهای داخل و خارج از کشور، دیگر اهداف و نتایج مورد انتظار از این تفاهم‌نامه است.

ایسوس

نظر شما چیست؟