نشست کمیسیون افتا سازمان نصر با تولیدکنندگان محصولات بومی امنیت فناوری اطلاعات
تولیدکنندگان محصولات بومی امنیتی درددل‌ کردند!
نشست هم اندیشی کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تولیدکنندگان محصولات بومی امنیت فناوری اطلاعات سه‌شنبه گذشته با هدف طرح و بررسی دغدغه‌ها و مشکلات تولید محصولات افتا برگزار و مشکلات و دغدغه‌های این فعالان در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

1606683296_1_0.gif

دراین نشست که عصر روز سه شنبه دوم شهریورماه جاری برای نخستین بار با حضور ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، بهناز آریا مسئول کمیسیون افتا سازمان، نمایندگان کمیسیون افتا و بیش از 30 تن از مدیران شرکت‌های تولیدکننده محصولات بومی امنیت فناوری اطلاعات در محل سازمان برگزار شد. در این نشست هر یک از تولیدکنندگان محصولات بومی افتا ضمن معرفی شرکت و تشریح فعالیت‌ها و مشکلاتشان بر لزوم همگرایی آحاد فعالان این حوزه تاکید کردند.

مطلب پیشنهادی

سمینار رایگان «کنترل اشیا توسط مغز» برگزار می‌شود
از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران:

تولیدکنندگان محصولات بومی صنعت افتا یکی از بزرگترین مشکلات خود را الزام دریافت مجوزهای متعدد، نبود متولی واحد برای اخذ مجوز فعالیت و موازی‌کاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این رابطه اعلام کردند و خواستار تعیین یک نهاد متولی در قالب نظارت برفعالیت های این حوزه و رسیدگی به تخلفات  آن شدند. این فعالان فقدان ارتباط کافی و دوسویه تولیدکنندگان افتا با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی را از دیگر مسائل خود در ارتباط با متولیان تصمیم گیر حوزه افتا عنوان کردند.

براساس نظر این تولیدکنندگان، علاوه بر اینکه تاکنون فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی هدفمندی در زمینه ترویج استفاده از محصولات بومی افتا در کشور صورت نگرفته، بلکه دستگاه‌ها و نهاد مختلف دولتی نیز حمایت مناسب مادی و معنوی از این حوزه به عمل نیاورده‌اند. این چالش‌ها و مشکلات درحالی است که شرکت‌های تولیدکننده محصولات بومی صنعت افتا در رقابتی نابرابر همچنان با مسائلی همچون چالش‌های مالی، عدم هماهنگی و همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امورمالیاتی روبه‌رو هستند. تولیدکنندگان محصولات بومی افتا دراین نشست ضمن انتقاد از فعالیت پراکنده برخی تشکل‌ها در این حوزه، بر لزوم همگرایی صنفی در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان خانه بزرگ صنف تاکید کردند. فقدان صیانت از منابع انسانی متخصص در حوزه تولید محصولات افتا، عدم نظارت بر شکل‌گیری و رشد شرکت‌های تولیدی محصولات فاقد استاندارد در این حوزه از دیگر مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان محصولات بومی افتا در کشور مطرح شدند.

نشست کمیسیون افتا سازمان نصر با تولیدکنندگان محصولات بومی امنیت فناوری اطلاعات

در بخش پرسش و پاسخ این نشست، سعادت خطاب به مشکلات مطرح شده در زمینه مسائل بیمه و مالیات و حمایت‌های دستگاه‌های دولتی گفت: «خوشبختانه سازمان دردوره اخیر موفق شد یکسری حمایت‌های دولت همچون تخصیص وام وجوه اداره شده به شرکت‌های فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و همچنین وام صندوق توسعه صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را پیگیری و به جریان بیاندازد. از این رو تولیدکنندگان صنعت افتا نیز می‌توانند همچون سایر فعالان از این وام‌های کم بهره استفاده کنند.»

در بخش پایانی این نشست، ناصرعلی سعادت ضمن اظهار امیدواری ازایجاد وحدت رویه میان فعالان حوزه افتا و دوری از هرگونه چنددستگی صنفی گفت: «متاسفانه موازی‌کاری و چند دستگی صنفی همواره زمینه را برای سوء استفاده از منافع کل صنف ایجاد می‌کند. قطعا افرادی که به دنبال منافع صنفی نیستند، تلاش می‌کنند به مسائل حاشیه‌ای به این شکل دامن بزنند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از تمام توان خود برای همگرایی، حمایت و حل مشکلات تولیدکنندگان افتا بهره خواهد برد و همواره آماده مبارزه برای احقاق حقوق صنف در چارچوب قانون است.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟