ورود سازنده تجهیزات شبکه به بازار موبایل؛
تی‌پی‌لینک سه مدل گوشی تلفن‌همراه به بازار ایران معرفی کرد
در چند سال گذشته، بازار گوشی‌های هوشمند رونق و گسترش بی‌نظیری را در سراسر جهان تجربه کرده است. کوچک بودن، کارآمدی، قیمت مناسب و قابل حمل بودن از مولفه‌های اصلی قرارگیری گوشی تلفن همراه در سبد خرید کاربران است. اما سودآوری فوق‌العاده این صنعت سرمایه‌‌داران بزرگی را برای سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های نوآورانه جذب کرده است. در این میان حتی سازندگان تجهیزات شبکه هم امواج خروشان بازار تلفن‌‌های هوشمند را به خوبی درک و جذب کرده‌اند. شرکت تی‌پی‌لینک یکی از سازندگان بزرگ تجهیزات شبکه است که به تازگی سه مدل از گوشی‌های هوشمند خود را با برند neffos روانه بازار ایران است. C5 ،C5 Max و C5L سه عضو خانواده نفوس هستند.

1606683296_1_0.gif

به نظر می‌رسد تی‌پی‌لینک با عرضه گوشی‌های کاربردی، گام اول را با قدرت برداشته است. مدل C5 Max‌ پرچم‌دار خانواده نفوس است. این مدل از تراشه مجتمع MT6753 شرکت مدیاتک با پردازشگر 64 بیتی هشت هسته‌ای و 2 گیگابایت حافظه برخوردار است. صفحه نمایش 5.5 اینچی فول‌اچ‌دی از تکنولوژی IPS تولید شده و در زاویه 178 درجه تصاویر را به خوبی نمایش می‌دهد. دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 2.0 و همچنین فلش دوگانه برای عکسبرداری در نظر گرفته شده است. ذخیره‌ساز 16 گیگابایتی، فناوری ارتباطی 4G LTE و اندروید 5.1 مشخصات بارز این گوشی هوشمند هستند.

همچنین مدل پنج اینچی C5 را می‌توان دومین عضو خانواده "نفوس" تلقی کرد. این گوشی هوشمند یک پردازنده چهار هسته‌ای 64 بیتی دارد که در کنار 2 گیگابایت حافظه Ram و 16 گیگابایت ذخیره‌ساز داخلی، ترکیب سخت‌افزاری قابل قبولی را ارائه کرده است. نمایشگر C5 با فناوری IPS تولید شده و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1280x720 پیکسل نمایش دهد. دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی، امکان نصب دو سیم‌کارت، پشتیبانی از فناوری 4G LTE و سیستم عامل اندروید 5.1 از دیگر مشخصات مدل C5 است.

شرکت TP-Link سه مدل گوشی تلفن‌همراه به بازار معرفی کرد

اما C5L‌ با برخورداری از دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی برای کاربران نیازمند به گوشی‌های کاربردی و ارزان‌قیمت طراحی شده است. این تلفن هوشمند 1 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت ذخیره‌ساز داخلی دارد که حجم آن نسبت به برادر بزرگترش، کاهش محسوسی داشته است. صفحه نمایشگر این مدل 4.5 اینچ با رزولوشن FWVGA است و از تراشه نسل گذشته اسنپ‌دراگون 210 کوالکام و تراشه گرافیکی آدرنو 304 بهره می‌برد. امکان نصب دو سیم‌کارت، حمایت از فناوری 4G LTE و سیستم عامل اندروید 5.1 از دیگر مشخصات مدل C5L شرکت تی‌پی‌لینک است.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟