تشکیل کارگروه مشورتی در سازمان فناوری اطلاعات
بهبود دسترسی الکترونیکی معلولان و افراد کم‌توان
کارگاه "کارگروه مشورتی مناسب سازی و توسعه دسترسی الکترونیکی" در راستای بررسی راهکارهای توسعه بهینه‌سازی دسترسی و توانمندسازی افراد کم توان و با معلولیت به کمک فناوری‌های نوین به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد. این جلسه با حضور مهندس جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، نمایندگانی از یونسکو و سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

در جوامع توسعه یافته، برای برخورداری معلولان و افراد کم‌توان از دسترسی‌‌های الکترونیکی برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای اجرایی می‌شوند. این افراد بیش از هر  گروه دیگری در جامعه نیازمند وجود خدمات بیشتر با امکان دسترسی‌های آسان و به موقع هستند. در این کارگاه بر ایجاد زیر ساخت‌های لازم و ضروری برای معلولان با استفاده از فناوری اطلاعات تاکید شد.

همچنین ارائه فناوری و توسعه فناوری‌های مربوط به استفاده هر چه آسان‌تر معلولان از خدمات فناوری اطلاعات ایران به زبان فارسی با حمایت بخش خصوصی و نخبگان، ایجاد بانک اطلاعاتی پزشکی و امکانات بیمارستانی و تسهیلات انواع بیمه‌ها برای این قشر جامعه در این جلسه بررسی گردید.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟