یک هفته با بهترین مطالب
پربازدیدترین مطالب این هفته سایت شبکه: از بهترین دانلود و گالری عکس تا مادران در فیس‌بوک
در هفته‌ای که گذشت موضوع ویندوز ۱۰ و انتشار به‌روزرسانی بزرگ آن در هفته آینده حسابی سروصدا کرد. در کنار آن معرفی چندین اپلیکیشن مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. همین‌طور یک مطلب درباره انتشار بی‌وقفه و پشت سر هم تصاویر نوزادان توسط مادران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم. دو سه گالری عکس پر مخاطب هم داشتیم. اگر فرصت نکردید در طول هفته با سایت شبکه همراه باشید؛ می‌توانید بهترین و پربازدیدترین مطالب این هفته را در ادامه ببینید و بخوانید:

1606683296_1_0.gif

با این دوربین کوچک از فضا عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید + گالری عکس

آیا تاکنون این فرصت برای شما هم پیش آمده که در یک شب زیبا زیر نور ستارگان سعی کرده باشید که با تلفن هوشمند یا دوربين خود از این منظوره تماشایی عکس بگیرید؟ Tiny1 نام یک دوربين دیجیتال جدید است که به منظور رفع این مشکل ساخته شده است و به علاقمندان آماتور آسمان شب کمک می‎کند تا عکس‎های فوق‌العاده‎ای از ستارگان بگیرند و در همین حال که مشغول عکاسی هستند اطلاعاتی در مورد شگفتی‎های نجوم را هم در اختیار آنها قرار می‎دهد.

۱۰ ترفند اساسی جی‌میل روی اسمارت‌فون شما

از عمر سرویس ایمیلی گوگل بیشتر از یک دهه می‌گذرد و میلیون‌ها نفر در طول روز از آن به‌عنوان هاب ارتباطاتی استفاده می‌کنند. فرق نمی‌کند که این سرویس روی دسکتاپ استفاده شود؛ موبایل یا روی پوشیدنی‌ها. اپ‌های رسمی برای هر دو پلتفرم آندروید و iOS در اختیار کاربران است. حالا در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از ویژگی‌های این سرویس که شاید کمتر با آن سر و کار داشته‌اید را آشنا کنیم تا بیشترین استفاده را از آن ببرید.

گالری عکس: بهترین خودروهای دیفرانسیل جلوی 2016 جهان

هرچند شرکت‌های بزرگ سازنده خودرو سال‌های زیادی را صرف طراحی و کار بر روی خودروهایی با محوریت انتقال قدرت موتور به چرخ‌های عقب کرده‌اند؛ اما حتی شرکت بی‌ام‌وی هم به این مهم واقف است که محدودیت‌های محصولات دیفرانیسل عقب بیش از نمونه‌هایی با انتقال نیروی رانش به چرخ‌های جلو است. در این مطلب بهترین خودروهای دیفرانسیل جلوی سال 2016 معرفی می‌شوند.

ویندوز ۱۰ فقط تا پایان این هفته رایگان است + آموزش نصب و به‌روزرسانی

آیا از این موضوع اطلاع دارید که تنها تا پایان این هفته فرصت دارید سیستم خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهید؟ آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز که سریع‌تر بوده و از امنیت بیشتری برخوردار است و در مقایسه با اسلاف پیش از خود یک سر و گردن برتری دارد تنها تا پایان هفته جاری به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد. بعد از این تاریخ برای دسترسی به ویندوز 10 باید مبلغ 120 دلار را پرداخت کنید که البته رقم نسبتا زیادی برای یک نرم‌افزار به شمار می‌رود.

طراحی پل زیبایی در چین با حلقه‌های المپیک

در ماه‌های گذشته کمیته بین المللی المپیک شهر پکن پایتخت چین را به عنوان میزبان بازی‌های المپیک زمستانی سال 2022 معرفی کرد. اما به تازگی شرکت خوش ذوق پندا با برداشتی مستقیم از نماد حلقه‌های المپیک، پل سان‌شان را در محدوده رودخانه Gui برای بازی‌های زمستانی 2022 پکن طراحی و ساخته است.

چرا مادران عکس فرزندشان را پشت‌سر‌هم در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند؟

اکثر مادران امروزی از تصاویر نوزادان یا کودکان خود به عنوان عکس پروفایلشان در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و عکس‌ کودکان خود را از طریق این شبکه‌ها با خانواده و دوستانشان به اشتراک می‌گذارند. به ظاهر کار لذت بخشی است اما تحقیقات نشان می‌دهند که این کار ممکن است مادران را تحت فشار قرار دهد و آنان را دچار افسردگی نماید.

به‌روزرسانی بزرگ هفته آینده ویندوز ۱۰ چه ویژگی‌های مهمی دارد؟

به تقویم خود نگاه کنید. زمان به سرعت سپری گشت و در آستانه یک سالگی ویندوز 10 قرار داریم. مایکروسافت از مدت‌ها قبل وعده داده بود همزمان با عرضه به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 قابلیت‌های قدرتمندی را به ویندوز 10 اضافه خواهد کرد که موجبات شگفتی همگان را پدید خواهند آورند. از قابلیت‌های منحصر به‌ فرد قرار گرفته در مرورگر مایکروسافت اچ تا بهبود مولفه‌های مرکزی و جانبی ویندوز 10 همگی در یک قدمی کاربران قرار دارند.

طرحی بزرگ و ملی که شروع نشده متوقف شد!

قرار بود که "طرح ملی رجیستری تلفن‌های همراه" از اول مردادماه اجرا شود، اما به نظر می‌رسد که عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط باعث شده تا اجرای این طرح به تعویق بیافتد. این طرح با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه و واردات غیر قانوني موبايل به داخل كشور صورت مي‌گيرد و در صورت ورود غيرقانوني گوشي تلفن همراه پس از آغاز اجراي طرح، اجازه فعال كردن سيم كارت روي آن داده نمي‌شود. در همین راستا دكتر فرنقي زاد، رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات گفته که این طرح پس از هماهنگي لازم بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق كالا اجراي خواهد شد.

سریع‌ترین شبکه غیرقابل ردیابی جهان طراحی شد

به نظر می‌رسد، ناشناس ماندن این روزها در کانون توجه کاربران دنیای فناوری و شرکت‌های تحقیقاتی قرار گرفته است. بر همین اساس پژوهش‌گران موسسه MIT موفق به ابداع راه‌کاری در این زمینه شده‌اند.

دانلود کنید: یافتن نزدیک‌ترین بیمارستان با اپلیکیشن «مکان‌یاب سلامت»

اطلاعات حوزه پزشکی و بیمارستانی شهرهای ایران یکی از مواردی است که هر خانواده ایرانی نیاز دارد تا آگاهی خوبی از آنها داشته باشد. "مکان‌یاب سلامت" اپلیکیشنی است که برای تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندرویدی تولید شده و با جمع آوری اطلاعات معتبر از تمامی مراکز درمانی سراسر ایران این امکان را برای کاربرانش به وجود می آورد تا فقط با چند کلیک، تمامی اطلاعات مورد نیازشان را از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری پزشکی دریافت کنند.

چگونه هکرها از سد مکانیزم احراز هویت دو عاملی عبور می‌کنند؟

امروزه فناوری‌های امنیتی متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همه این فناوری‌ها در نظر دارند به بهترین شکل ممکن از حریم خصوصی کاربران محافظت به عمل آورند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به مکانیزم احراز هویت دو عاملی two-factor authentication اشاره کرد. فناوری قدرتمندی که برای پیش‌گیری از دسترسی هکرها به حساب‌های کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سوال اصلی این است. آیا این فناوری شکننده است؟

کامنت‌ها و لایک‌های اینستاگرام سن شما را لو می‌دهند!

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نظیر اینستاگرام به امری بدیهی تبدیل شده و به جز گذاشتن کامنت زیر پست‌ها، لایک کردن تصاویر نیز برای کاربران اهمیت زیادی دارد. اگر بگوییم که می‌توانیم سن شما را از روی فعالیت‌تان در اینستاگرام حدس بزنیم، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ محققان دانشگاه پنسیلوانیا الگوریتم جدیدی نوشته‌اند که ظاهراً این کار را انجام می‌دهد و از آن برای مطالعه میزان فعالیت نسل‌های متفاوت در اینستاگرام و در کل تعاملات اجتماعی آنلاین استفاده می‌کنند که بسیار جالب است.

۵ دلیل برای فرار از مدرسه‌

والدین فرزندان خود را نصیحت می‌کنند که خوب درس بخوانند و نمرات خوبی بگیرند تا در آینده بتوانند شغل مطمئن‌تر و پردرآمدتری پیدا کنند، این یک روی سکه است. اما واقعیت این است که راه نجات فرزندان ما این است که بتوانیم مهارت ‌آن‌ها را برای زندگی واقعی ارتقاء ببخشیم و مطابق با عصر جدید و ورود به دنیایی که انتظار آنان را می‌کشد، آماده نماییم. قطعاً آموزش، پایه و اساس موفقیت بچه‌ها در آینده است اما به غیر از مهارت‌های تحصیلی که نقش مهمی در زندگی آنان دارند، دانستن مهارت‌های مالی و اقتصادی و همچنین فراگیری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز از ضروریات به شمار می‌آیند. این‌ها همان چیزهایی هستند که غالباً در مدارس آموزش داده نمی‌شوند و موجب می‌شوند بچه‌ها به نوعی تک بعدی به عمل بیایند.

ایسوس

نظر شما چیست؟