با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات صورت می‌گیرد
2 مگابیت بر ثانیه؛ سرعت دانلود در شبکه ملی اطلاعات
راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از کارهای ملی است که بیشتر کشورهای جهان ایجاد و راه‌اندازی آن را در اولویت قرار داده‌اند. طرح ایجاد یک شبکه ملی و درون‌گرا در ایران هم چند سالی است که مطرح شده و با وجود موانع زیاد و کندی در پیشرفت؛ اما در حال حرکت به سمت اجرایی شدن است. در همین راستا، معاون سازمان فناوری اطلاعات از انتقال سرورهای جهانی به داخل و سرعت 2 مگابیت بر ثانیه‌ای برای دانلود محتوای چندرسانه‌ای خبر داده است.

1606683296_1_0.gif

علی‌اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر اعلام کرد که با آماده شدن زیرساخت‌های این پروژه ملی، سرورهای خارجی به داخل منتقل شده و این مهم به افزایش سرعت دانلود، کاهش زمان تاخیر برای دسترسی به اطلاعات و همچنین کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد. انصاری درخصوص کاربردهای شبکه ملی اطلاعات و زمان دریافت خدمات این شبکه از سوی کاربران خانگی اظهار کرد که در راستای برنامه پنجم توسعه و استفاده از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، بخش دولت الکترونیک نظیر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و مردم در حال استفاده از خدمات آنها هستند.

انصاری اجرای طرح ملی اطلاعات را برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مردم مفید دانست و گفت: «در بخش عمومی شبکه ملی اطلاعات، پوشش دسترسی کاربران افزایش یافته و هم‌اکنون در سراسر کشور، امکان دسترسی پرسرعت وجود دارد.» وی در خصوص سرعت دسترسی گفت: «در دریافت محتواهای چند رسانه‌ای در شبکه ملی اطلاعات، سرعت حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه است که با توجه به فناوری‌های جدید ارتباطی، این سرعت می‌تواند متناسب با درخواست کاربران، افزایش یابد.» همچنین انصاری درخصوص مزایای انتقال میزبانی سایت‌ها به داخل گفت: «با انتقال سرورها به داخل، علاوه بر افزایش ظرفیت میزبانی، قیمت اینترنت متعادل‌تر و کیفیت خدمات نیز ارتقا خواهد یافت.»

وی انتقال کپی سرورهای جهانی اینترنت به داخل کشور را برای افزایش سرعت اینترنت کاربران (از طریق کاهش زمان تاخیر در دریافت آدرس مقصد و مسیریابی با سایت‌های مورد تقاضا) را از اهداف سازمان فناوری اطلاعات برشمرد و انتقال کپی یکی از سرورهای متعلق به سازمان RIPE (سازمان اختصاص منابع اینترنتی) به عنوان K-Root به داخل کشور را در راستای این اهداف ذکر کرد. معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای دیگر، پیش‌بینی کرد که کیفیت دسترسی کاربران از اواسط سال 95 از سطح کنونی به سطح استاندارد نزدیک شود.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟