جشن 35 سالگی برای جیتکس
جیتکس 2015 با سبدی پر از نوآوری در راه است!
جیتکس از جمله نمایشگاه‌هایی است که هر ساله به منظور عرضه فناوری های نوین صنعت آی‌تی در شهر دوبی برگزار می‌شود که تجار و خریداران خاورمیانه‌ای، مشتریان پروپا قرص آن را تشکیل می‌دهند. ساخت اولین ساختمان اداری جهان با ارتفاع شش متر توسط چاپ 3 بعدی در این شهر از نکات جالب نمایشگاه جیتکس 2015 است که بدون تردید با استقبال بالای بازدیدکنندگان روبرو خواهد شد.
سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی جیتکس از 18 تا 22 اکتبر 2015 برابر با 26 تا 30 مهر 94 در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می شود.

1606683296_1_0.gif

جیتکس یکی از نمایشگاه های فناورانه جهان است که هر ساله در پایتخت کشور امارات متحده عربی برگزار می شود. در این نمایشگاه که 35 سال قدمت دارد محصولاتی متنوع در حوزه هایی چون سخت افزار، نرم افزار، بازی های ویدئویی ، فناوری های صوتی و تصویری، تکنولوژی چاپ سه بعدی، درون ها و تازه های روباتیک عرضه می شود تا علاقمندان به فناوری های مدرن جهان را با تازه های صنایع مرتبط با آی تی آشنا کند. تمرکز شرکت های بزرگی چون سامسونگ بر روی اینترنت اشیا یکی از نقاط تمایز جیتکس 2015 با سال های گذشته است، چرا که سال جاری میلادی را می توان به موتور محرک پیاده سازی عملی اینترنت اشیاء تعبیر کرد.
همچنین برگزاری نمایش زنده روباتیک توسط روبات های خودکار در محوطه نمایشگاه جیتکس یکی از بخش هایی است که طرفداران بی شماری دارد و هدف از اجرای آن آشنایی بازدیدکنندگان با علوم روباتیک و تازه های آن است. در اثنای برگزاری نمایش روبات ها، شرکت کنندگان می توانند به منظور فراگیری راهکارهای استفاده از علوم روباتیک در اینترنت اشیا، در جلسه های هوشمند نیز شرکت کنند. این نمایشگاه مکان مناسبی برای سازندگان و طراحان جهت عرضه انواع پرنده های بدون سرنشین با قابلیت های گوناگون است که بدون شک بازدید کنندگان زیادی را به سوی خود جلب خواهد کرد.
اما صنعت چاپ 3 بعدی در جیتکس امسال هم یکی دیگر از صنایع فرعی آی تی است که به یقین جذابیت های فراوانی را برای شرکت کنندگان ایجاد می کند. این صنعت نوپا به قدری کاربردی است که نظر بخش های مختلفی چون پزشکی، آموزشی، تجاری و معماری را به خود جلب کرده و جیتکس امسال را به مکانی مناسب برای برگزاری جلساتی متعدد درخصوص ارائه عملکردهای فوق العاده و مزیت های کاربردی صنعت چاپ 3 بعدی مبدل می کند. اما در داخل نیز خبر می رسد که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور آمادگی خود را برای اعطای تسهیلات به شرکت های ایرانی جهت حضور در این نمایشگاه اعلام کرده است. در همین حال علاقمندان به حضور در پاویون ایران در جیتکس 2015 می توانند با عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای تا سقف 70 درصد از هزینه های نمایشگاهی برای غرفه سازی و حمل و نقل کالا را به صورت "کمک هزینه" دریافت کنند. این تصمیم به جا می تواند حضور شرکت های ایرانی را در این نمایشگاه تقویت کرده و تعامل سازنده ای را میان شرکت های ایرانی و خارجی شکل دهد. نمایشگاه جیتکس از 26 تا 30 مهرماه سال جاری با حضور طیف وسیعی از مخاطبان جهانی چون بخش های دولتی، صنعت نفت و گاز، صنعت حمل و نقل، بانک ها، بیمارستان ها، هتل ها، ساختمان سازی و معماری، فناوری اطلاعات و خریداران منطقه ای در شهر دوبی برگزار خواهد شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟