مراقب سایت‌های بازاریابی شبکه‌ای ناشناس باشید!
با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، راهکارهای بازاریابی نیز در حوزه تجارت تغییر یافته است. بازاریابی شرکت ها به شیوه مدرن بازاریابی شبکه ای تغییر یافته که جدای از مزایای بی شمار، همواره با مخاطرات و ریسک های زیادی همراه است. لذا لازم است هم صاحبان تجارت و هم بازاریاب های اینترنتی قبل از هر اقدامی نسبت به اصالت، نوع فعالیت و کالای مورد فروش در سایت ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

1606683296_1_0.gif

گسترش اینترنت و رواج فضای مجازی از شاهکارهای صنعت آی تی بوده و تحول بزرگی را کسب و کارهای بزرگ و کوچک جهانی و حوزه تجارت الکترونیک ایجاد کرده است. رسوخ ارتباط اینترنتی در اقتصاد راه و روش تجارت را به کلی عوض کرده و بازارهای جهانی با اتکا به ارتباط های اینترنتی در کسری از ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت یا ارسال می کنند.

اما روشهای بازاریابی هم به دنبال این تحول بزرگ در بازارهای جهانی، تغییر کرده و حالا کمتر شرکت یا مجموعه ای را می توان پیدا کرد که برای یافتن مشتری از روش بازاریابی سنتی به شیوه تلفنی یا گوش به گوش بهره ببرد. امروزه بازاریابی سنتی جای خود را با شبکه های بازاریابی اینترنتی عوض کرده و راهکارهای نوین بازاریابی جایگزین متدهای قدیمی و کم بازده شده است. شرکت های زیادی تحت عنوان "بازاریابی شبکهای" متولد شدهاند و با روش های مدون و گاهی هم مبهم، به بازاریابی و جستجوی مشتریان پر ظرفیت مشغولند. در سال های اخیر شرکتهای بازاریابی شبکه ای در داخل کشور هم رشد چشمگیری داشته اند و بسیاری از شرکت های تجاری هم کار بازاریابی خود را به شبکههای بازاریابی اینترنتی سپرده اند.

اما فضای مجازی و اینترنت همیشه با مخاطراتی جدی روبرو بوده است و استفاده تجار از شبکه های بازاریابی شبکه ای با هویت نامشخص برای یافتن مشتری نه تنها نتیجه ای در بر نداشته، بلکه در بیشتر مواقع باعث شده تا شرکتهای صاحب کار با ضررهای زیادی روبرو شوند. این در حالی است که دسته ای از سایت های بازاریابی اینترنتی برای جذب نیرو، کاربران را ملزم به ثبت نام در سایت خود کرده کاربر می تواند از طریق کد مخصوص دریافت شده، کالای سایت را به مشتریان معرفی و درصدی از سود فروش کالا را به خود اختصاص دهد.

همچنین بازاریابان فعال در این سایت ها باید دقت کنند سایتی را که می خواهند در آن ثبت نام کرده و به عنوان بازاریاب فعالیت کنند با آدرس جعلی نبوده (سایت های فیشینگ) و کالایی که توسط آن سایت به فروش می رسد مجاز باشد.
در همین حال، پلیس فتا همواره نسبت به روش های کسب درآمد شرکت های بازاریابی شبکه هشدار داده و از صاحبان صنایع و شرکت های اقتصادی خواسته تا قبل از واگذاری کار بازاریابی شرکت متبوع خود به شبکه های بازاریابی اینترنتی، از اصالت و داشتن تاییدیه های لازم قانونی این شرکت ها اطمینان حاصل نمایند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟