25/11/1396 - 21:35
حمله به دفتر اسنپ در کرمان
در حالی که قرار بود از هفته آینده شرکت تاکسی‌رانی اینترنتی اسنپ در کرمان آغاز به فعالیت کند، دفتر تازه تاسیس این شرکت مورد هجوم عده‌ای قرار گرفت.

1606683296_1_0.gif

ماجرا از این قرار است که روز گذشته عده‌ای که هنوز هویت آن‌ها مشخص نشده به دفتر تازه تاسیس شرکت تاکسی اینترنتی اسنپ در در کرمان حمله کردند و خسارت‌هایی به آن وارد آوردند.

گفته می‌شود حمله کنندگان مدیران و رانندگان بعضی آژانس‌های شهری بودند.

محمد مهدی نژاد، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمان در این رابطه گفت:اسنپ مجوز نرم افزاری را از وزارت صنعت و معدن دریافت کرده بودند اما هنوز مجوز حمل و نقل درون شهری از سازمان تاکسیرانی نداشتند و به صورت غیر مجاز و خودسرانه اقدام به جذب راننده کرده بودند.

او البته حمله رانندگان زیر نظر این سازمان را به دفتر اسنپ رد کرد و گفت که «مکاتبه با دادستان انجام دادیم و دادستان نیز موضوع را به پلیس نیروی انتظامی ارجاع داده است و الان نیز موضوع از طریق کلانتری ابلاغ و درحال پیگیری است. اسنپ موظف است راننده های واجد شرایط را به کار گیرد.»

به اعتقاد او «رانندگانی که دفتر اسنپ کرمان را به هم ریخته‌اند، تحت پوشش اتحادیه صنف اتومبیل کرایه بوده اند.»

مسعودی، رییس اتحادیه صنف اتومبیل کرایه کرمان در واکنش به این اتهام اما می‌گوید که

اینکه گفته می شود رانندگان اتحادیه ما بوده اند هنوز ثابت نشده است. من ۴۰ دقیقه بعد از حادثه به محل رفتم و با تجمع حدود ۳۰ نفری از نیروی انتظامی و مردم مواجه شدم، نیروی انتظامی نتوانست کسی را بازداشت کند و همه آنها فرار کرده بودند.

او اگرچه این اتهام منسوب به رانندگان اتحادیه متبوع خود را رد کرده اما درباره دلیل این کار توضیح داده است:

علت این اقدام ناراضی بودن رانندگان از خدمات اسنپ است. زیرا با اقدام اسنپ منافع رانندگان تامین نمی شود، منافع رانندگانی که چندین سال خدمت ارایه کرده اند و سبب شده غرور رانندگان جریحه دار شود بعنوان مثال یک مسیر که کرایه اصلی ان ۴ هزار تومان است را هزار تومان دریافت می کنند و این یعنی تخفیف ۷۵ درصدی که اصلا درست نیست، قرار بود خودمان طرحی شبیه اسنپ را اجرا کنیم که تخفیف ۲۰ درصدی را در هر مسیر به مردم ارایه دهد. اسنپ مجوزهای لازم را هم کسب نکرده است.

از هفدهم بهمن ماه ثبت نام رانندگانی که می‌خواهند با اسنپ همکاری کنند در شهر کرمان آغاز شد و در این روز شرکت اسنپ به «کرمان نو» گفت که تا دو هفته دیگر به طور رسمی کار خود را در کرمان آغاز می‌کنند.

تاکنون اسنپ در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، قم، تبریز و اهواز فعال است و بزرگ‌ترین شرکت تاکسی آنلاین در ایران محسوب می‌شود.

اگرچه در شهر کرمان دو تاکسی آنلاین به نام‌های هوبر و زوبر فعالیت می‌کنند اما اسنپ می‌تواند رقیبی جدی برای این دو شرکت باشد.

این شرکت که از زمستان ۹۳ فعالیت خود را در تهران آغاز کرده، در حالی به کرمان می‌آید که در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی شهرهای مختلف قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شد.

ایسوس

نظر شما چیست؟