01/11/1396 - 17:30
سمینار «مراکز داده سبز» توسط لاوان ارتباط برگزار شد
سمینار مراکز داده سبز (Green Datacenter)، توسط شرکت فنی مهندسی لاوان ارتباط، با حضور آقای ماریوس کلرک نماینده کمپانی Air@work هلند، چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

صبح روز چهارشنبه بیست و هفتم دی ماه، بارش برف در تهران حال و هوای ویژه ای به سمینار مراکز داده سبز داده بود. قبل از آغاز رسمی مراسم و همزمان با پذیرش شدن مهمانان کلیپی 9 دقیقه ای در زمینه معرفی شرکت فنی مهندسی لاوان ارتباط و زمینه های فعالیت آن (1- طراحی و اجرای شبکه های ساخت یافته، مراکز داده و زیرساخت شهرهای هوشمند 2- تولید ملزومات مورد نیاز زیرساخت شبکه در صنعت ICT 3- واردات تجهیزات پسیو با بالاترین کیفیت از کمپانی آر اند ام سوئیس) پخش شد. بعد از آن هم در کلیپی تقریبا 3 دقیقه ای راهکار جدید کمپانی آر اند ام سوئیس با نام کانکتور LC-QR (Quick Release) پخش شد.

بعد از پایان کلیپ و حضور غالب مهمانان سمینار،  دکتر آزاد معروفی (مدیرعامل لاوان ارتباط) با حضور پشت تریبون به میهمانان خوشامدگویی کردند. دکتر معروفی با اشاره به حوادث ناگوار اخیر در کشور مخصوصا حادثه کشتی سانچی، این واقعه را به همه هموطنان و حضار تسلیت گفته و برای بازماندگان طلب صبر کردند. ایشان با به فال نیک گرفتن همزمانی بارش برف و برگزاری سمینار مراکز داده سبز، شروع رسمی این سمینار را از ساعت 10 صبح اعلام کردند.
در بخش بعدی آقای ماریوس کلرک مدیر تجاری کمپانی Air@work هلند، عضو انستیتو استاندارد ملی هلند و عضو موسسه IT سبز آمستردام برای شروع ارائه خود در زمینه معرفی محصولات کمپانی Air@work پشت تریبون رفت.
ایشان هم در ابتدای مراسم کشته شدن تعدادی از کارکنان ایرانی کشتی نفتکش سانچی را به همه ایرانیان و به خانواده قربانیان تسلیت گفتند. وی همچنین از آقایان معروفی و حسینی که زمینه ساز برگزاری این سمینار بودند به طور ویژه تشکر و قدردانی کردند. موضوع اصلی این ارائه که بیش از 1 ساعت به طول انجامید معرفی هواسازهای کمپانی Air@work بود. این کمپانی با بیش از 20 سابقه، در زمینه ساخت هواسازهای سازگار با محیط زیست در هلند فعالیت می کند. به گفته آقای کلرک محصولات این شرکت فقط محدود به هواسازها نیست و محصولات دیگری مثل مبدل های حرارتی و صفحات جذب کننده رطوبت هم تولید می کند. وی با اشاره به این مساله که در ساخت محصولات این کمپانی از بهترین قطعات استفاده می شود و این قطعات استانداردهای لازم اروپا را دارند، بیان کرد که محصولات این کمپانی به صورت plug & play تحویل مشتری می شود، یعنی کافی است مشتری آن را به برق وصل و شروع به استفاده کند. وی در ادامه به عنوان نمونه نحوه کار سیستم های خنک کننده تبخیری Air@work را برای حضار توضیح داد. ماریوس کلرک با بیان این که به مساله بحران آب در ایران اشراف دارد و این هواسازها آب مصرف می کنند، عنوان کرد که در این زمینه هم تمهیداتی توسط کمپانی هلندی اندیشیده شده است. وی تصاویر تعدادی از پروژه هایی که توسط کمپانی Air@work کار شده بود را برای حضار به نمایش در آورد. آقای کلرک در ادامه سخنرانی خود ویژگی های نسل بعدی سیستم های تهویه Air@work را بیان کرد که این ویژگی ها را در ادامه مشاهده می کنید: قابل اعتماد بودن، ماژولار بودن، کارآیی در مصرف انرژی، پایدار بودن و مقرون به صرفه بودن.
ادامه این ارائه مختص معرفی گروه Ashrae TC 9.9 بود. به گفته وی این گروه، گروهی از متخصصان است که به صورت تخصصی در زمینه تحقیقات مربوط به سیستم های تهویه فعالیت می کنند. شرکت هایی مثل dell، HP و IBM در این گروه نماینده دارند.

آقای ماریوس کلرک در ادامه ارائه خود به سراغ طراحی بهینه یک دیتاسنتر رفت و با بیان مصرف انرژی معمول یک دیتاسنتر سنتی به بررسی تفاوت میزان مصرف انری دیتاسنترهای سنتی با محصولات کمپانی Air@work پرداخت. در این بخش از برنامه کلیپی از نحوه بهینه سازی دما و جریان انرژی در یک دیتاسنتر پخش شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
پایان بخش اول سخنرانی آقای کلرک اختصاص به معرفی مبدل های حرارتی Air@work مورد استفاده قرار گرفته در دیتاسنترهای این کمپانی داشت که نمونه این محصول به حضار تحویل داده شد تا بتوانند آن را مورد بررسی بیشتری قرار دهند.
 
در بخش بعدی سمینار سرکار خانم مهندس خاکباز، مدیر فنی شرکت لاوان ارتباط در ارائه ای، راهکار Netscale از کمپانی آر اند ام سوئیس را برای حضار تشریح کردند. ایشان در این ارائه عنوان کردند که Netscale نسل جدید زیرساخت شبکه داده ها در مراکز داده است و به عنوان راه حل end to end برای شبکه داده ها و ذخیره سازی معرفی شده است. Netscale آر اند ام طراحی بهینه برای دستیابی به بالاترین تراکم (حدود 5000 پورت در هر رک) را امکان پذیر کرده است، بنابراین شما به راحتی می توانید از تجهیزات R&Minteliphy استفاده کنید. در ادامه این ارائه فیلم کوتاهی در زمینه کاهش مدت نصب با استفاده از راهکار Netscale پخش شد. به گفته مهندس خاکباز یکی دیگر از ویژگی های این راهکار سهولت در استفاده و جابجایی کابل ها در این سیستم است. در انتهای این بخش از برنامه محصولات Netscale به صورت جداگانه توسط مهندس خاکباز مورد بررسی قرار گرفتند.

بعد از پذیرایی، بخش دوم ارائه آقای ماریوس کلرک آغاز شد. این بخش به کارآیی سیستم های خنک کننده کمپانی Air@work اختصاص داشت. 

در ادامه سمینار آقای محمد دوستانی، مدیر بخش بازاریابی دیجیتال شرکت لاوان ارتباط در ارائه ای، سیستم مدیریت خودکار زیرساخت شبکه R&Minteliphy را معرفی کرد (این بخش طی روزهای آینده به تفصیل پر بخش شبکه سایت قرار داده خواهد شد).
در بخش انتهایی سمینار، آقای فرشاد آستانی مدیر فروش شرکت لاوان ارتباط، ارائه ای کوتاه در زمینه راهکارهای مراکز بهداشتی و درمانی (Healthcare Solutions) کمپانی آر اند ام سوئیس داشتند. وی با بیان این که کمپانی آر اند ام راهکارهای خود را بر اساس نیاز مشتریان خود تعریف می کند، عنوان کرد: «آر اند ام برای ارائه راهکارهای Healthcare، با بسیاری از متخصصین زمینه های پزشکی، درمانی و بهداشتی مشاوره هایی داشته است. آر اند ام در زمینه سیستم امنیت خود در سطح 1 برای این راهکار یک سیستم کد رنگ هم طراحی کرده است و در سطح 3 برای هر کانکشن یک قفل گذاشته است که کلید آن قفل در دست ادمین شبکه است و به این طریق خطای انسانی را تقریبا حذف کرده است». آقای آستانی در بخشی که از آن به عنوان مهم ترین بخش ارائه شان یاد کردند، عنوان کردند: «سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که 16 میلیون نفر در سال بر اثر بیماری های عفونی جان خود را در بیمارستان از دست می دهند. در این راهکار استاندارد ISO 22196 لحاظ شده است که باعث کاهش تلفات انسانی، نیاز به انجام عملیات ضدعفونی کمتر که طبیعتا منجر به حفاظت از محیط زیست می شود، کاهش هزینه های درمانی، پذیرش تعداد بیشتری بیمار در سال و در نهایت ارتقا سطح بهداشت جامعه می شود». آقای آستانی در ادامه ارائه خود محصولات سری R&Msafeline وتجهیزات با ولتاژ بالای اتاق عمل آر اند ام را معرفی کردند.
در پایان مراسم، جناب آقای جوادی، عضو هیات مدیره شرکت لاوان ارتباط ضمن تشکر از حضور میهمانان گرامی با آرزوی این که در برنامه های بعدی شرکت لاوان ارتباط، اشکلات این سمینار مرتفع شود، ختم جلسه را در ساعت 15:45 اعلام کردند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟