04/09/1396 - 12:00
10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته گذشته - از عمق مراکز داده تا پشتک ربات
در هفته گذشته ویدیوی سفری به اعماق مراکز داده گوگل پربازدیدترین مطلب سایت شبکه بود و مقاله جدید فصل دانش کامپیوتر و ترفند های ویندوز و موبایل در رده‌های بعدی مطالب پربازدید سایت شبکه قرار گرفتند.

1606683296_1_0.gif

تماشا کنید: سفری به اعماق مراکز داده گوگل + زیرنویس فارسی

همه ما با گوگل آشنا هستیم و در طول روز بارها و بارها از سرویس‌های مختلف این شرکت همچون پست الکترونیک و البته موتور جست‌وجوگر این شرکت استفاده می‌کنیم. آیا تا به حال از خود سوال کرده‌اید داده‌هایی که به راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرند در کجا ذخیره‌سازی می‌شوند؟

ادامه مطلب


معرفی درس: مبانی کامپیوتر و برنامه‌نویسی، اولین برخورد

یکی از اولین دروسی که دانشجویان رشته کامپیوتر و برخی رشته‌های فنی مهندسی دیگر در ایران در سال نخست دانشگاه می‌گذرانند درسی با عنوان «مبانی کامپیوتر و برنامه‌نویسی» یا چیزی شبیه به این است. این درس سال‌ها است که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به‌صورتی نه‌چندان جذاب ارائه می‌شود. اما اخیراً توجه بسیاری از کارشناسان محافل آکادمیک به اهمیت این درس جلب شده است. تحولاتی در دانشگاه‌های برجسته دنیا رخ داده است و این درس به‌صورتی کم‌نظیر و با رنگ و بویی متفاوت عرضه می‌شود. در این مقاله، به هر دو چهره این درس نگاهی خواهیم داشت.

ادامه مطلب


جمعه سیاه چیست و برای خرده‌فروشی‌ها چه معنایی می‌دهد؟

جمعه سیاه یکی از سنت‌های متعلق به کشور امریکا است که به مرور زمان به فرهنگ خرده‌فروشی کشورهای مختلف آسیایی، استرالیا و سایر نقاط جهان راه پیدا کرده است. اولین جمعه پس از عید شکرگزاری در دو قاره اروپا و امریکا مردم را به سمت خرید محصولاتی که با تخفیف همراه هستند سوق می‌دهد. در این روز خرده‌فروشی‌ها سعی می‌کنند یکسری اجناس خود را با قیمتی ارزان‌تر ارائه کرده و برای هر پیشنهاد خود یک بازه زمانی را تعیین می‌کنند. اما وضعیت اجناس و رویکرد خرده‌فروشی‌ها در این زمان چگونه است؟ چند سالی است که فروشگاه‌های اینترنتی داخلی نیز از این فرصت استفاده می کنند و پیشنهادهای جذابی را به مصرف‌کنندگان ارایه می کنند. با سایت شبکه همراه شوید تا نگاهی بیندازیم به این رویداد که امروز در اغلب نقاط جهان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب


 

چگونه رم تلفن هوشمند اندروید خود را افزایش دهیم

آیا به دلیل کمبود رم روی دستگاه اندروید خود با مشکلات فریز شدن مواجه می‎شوید و نمی‎توانید اپلیکیشن‎ها و بازی‎های سنگین را اجرا کنید؟ در این مقاله با راهکار جالبی آشنا خواهید شد که به شما کمک می‎کند میزان حافظه رم دستگاه اندروید خود را افزایش دهید.

ادامه مطلب


چگونه شبکه وای‌فای ذخیره شده در ویندوز 10 را حذف کنیم

ویندوز 10 یک لیست کامل از تمام شبکه‌های وای‌فای که به‌ آن‌ها متصل می‌شوید را به‌همراه کلمات عبور و سایر تنظیمات مخصوص به آن‌ها ذخیره می‌کند. اگر قصد دارید از اتصال خودکار پی‌سی به یک شبکه در این سیستم‌عامل جلوگیری کنید، باید ویندوز را مجبور به‌فراموش کردن (Forget) آن شبکه وای‌فای کنید.

ادامه مطلب


پایتون چیست و در چه زمینه‌هایی به کار گرفته می‌شود؟

پایتون از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی قدرتمندی است که در زمینه علم داده‌ها، یادگیری ماشینی، خودکارسازی سامانه‌ها، توسعه وب، واسط‌های برنامه‌نویسی و... به کار گرفته می‌شود. اما سؤالی که بسیاری از کاربران و به‌ویژه برنامه‌نویسان مبتدی مطرح می‌کنند این است که اساساً پایتون چیست و آیا ارزش آن‌ را دارد تا وقت خود را روی یادگیری این زبان سرمایه‌گذاری کنیم؟ در این مقاله به‌شکل ساده‌ای به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

ادامه مطلب


آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به دوربین امنیتی

اگر یک گوشی اندرویدی قدیمی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را به دوربین مدار بسته یا امنیتی تبدیل نمایید! امکانپذیر شدن این کار شاید در ابتدا برایتان عجیب به نظر برسد، اما به سادگی قابل پیاده‌سازی است. در ادامه این مطلب به آموزش نحوه تبدیل گوشی اندرویدی به دوربین امنیتی می‌پردازیم.

ادامه مطلب


هفت راه‌کار ساده برای عیب‌یابی مشکلات شبکه‌ها

در میان طیف تقریبا نامحدود مشکلات کامپیوتری، مشکلات مربوط به شبکه‌ جایگاه خاص خود را دارند. عدم دسترسی به اینترنت برای بسیاری از کاربران یک مشکل غیر قابل تحمل است. این مشکل زمانی حادتر می‌شود که شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی اعلام می‌کند از طرف شرکت هیچ مشگلی وجود ندارد.

ادامه مطلب


مقایسه قابلیت‌های iOS 11 و اندروید اوریو: کدام بهتر است؟

حدود 9 سال از عمر iOS و اندروید می‌گذرد. این دو سیستم‌عامل در طی زمان و با بلوغ خود محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. هم‌چنین، گوگل و اپل با دستگاه‌های پیکسل و آیفون به‌نبرد خود در زمینه اسمارت‌فون‌ها هم ادامه می‌دهند. به‌همین دلیل، انتشار نسخه‌های جدید سالانه اندروید و iOS همواره از اتفاقات مهم سال است.

ادامه مطلب


ویدیو: با دیدن پشتک زیبای این روبات یاد ژیمناست‌ها می‌افتید

شرکت "بوستون داینامیکس" یکی از معروف‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه طراحی روبات است. به‌تازگی، ویدیوی جدیدی از این شرکت منتشر شده که در آن "اطلس" در حال پشتک زدن و هنرنمایی است.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟