آیفون X در ایران رجیستر نمی‌شود
سخنگوی طرح رجیستری تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی گوشی‌های آیفون‌ ایکس یا 10 بازار تماما قاچاق بوده و در صورت خریداری آنها، مردم از سوی اپراتورهای تلفن همراه موفق به دریافت سرویس نخواهند شد.

1606683296_1_0.gif

حمیدرضا دهقانی‌نیا، با مخاطب قرار دادن مردم اظهار کرد: با توجه به قاچاق بودن این نمونه‌ها قطعا با اجرای طرح رجیستری، این گوشی‌ها هیچ‌گونه سرویسی نخواهند گرفت و بهتر است مردم آنها را خریداری نکرده یا اصالت گوشی را از طریق پیامک کردن کد IMEI به شماره 7777 احصاء کنند. در این زمینه باید توجه داشت که اکنون تنها این موضوع مربوط به این مدل خاص بوده و لازم نیست مردم گوشی‌های دیگر خود را با این سامانه پیگیری کنند.
وی در پاسخ به این سوال که معرفی مدل‌ها و برندهایی که قرار بود طرح رجیستری با آنها آغاز شود به کجا رسیده است؟ اظهار کرد: این موضوع در وزارت ارتباطات در حال بررسی است و به نظر وزیر ارتباطات منوط شده است.
سخنگوی طرح رجیستری اظهار کرد: قرار است در بازارهای جهانی اپل X از روز یکشنبه هفته آینده وارد شود. تاکنون افرادی که برای واردات این گوشی‌ ها به ثبت سفارش برای واردات رسمی پرداخته اند کالای خود را وارد نکرده اند و مشخص است آنچه از این گوشی وارد کشور شده باشد، قاچاق است. برهمین اساس به مردم هشدار داده می‌شود که از خرید این گوشی‌ها خودداری کنند.
وی همچنین عنوان کرد: برای اطمینان پیدا کردن از قاچاق بودن این گوشی نیز مردم می‌توانند از طریق تماس با #06#* کد IMEI مربوطه را دریافت کرده و با پیامک‌ کردن آن به شماره 7777 از اصالت کالا مطمئن شوند.

دهقانی‌نیا همچنین ادامه داد: در مورد سایر گوشی‌ها و برندها نیز مردم پس از آنکه مدل‌ها و برندهایی که رجیستری با آن آغاز می‌شود اعلام شد می‌توانند از همین طریق استعلام بگیرند تا با خرید گوشی‌های قاچاق مواجه نشوند.

سخنگوی طرح رجیستری همچنین گفت: در حال حاضر هفته‌ای سه جلسه با واردکنندگان تلفن همراه داریم و حتی می‌دانیم از چه مدل گوشی چه تعداد وارد شده و چه سفارش‌هایی ثبت شده و روند واردات در چه مرحله‌ای قرار دارد. با توجه به شرایط نیز می‌توان گفت که اکنون واردات اپل 10 تماما قاچاق است و طبیعی است که مردم نباید این گوشی‌ها را خریداری کنند، چرا که پس از خرید این گوشی‌ها سرویس‌های لازم را دریافت نخواهند کرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟