06/08/1396 - 13:05
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - هفته اول آبان
در هفته ای که گذشت مطالب اپراتور مجازی، فصل جدید ماهنامه شبکه "دانش کامپیوتر" و آموزش ویندوز 10 از پربازدیدترین‌های سایت شبکه بودند. در ادامه نگاهی میکنیم به 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت.

1606683296_1_0.gif

اپراتورهای مجازی تلفن همراه کیستند و چه می‌کنند؟

چندی است که در میان اپراتور های موبایل نام جدیدی به گوش می رسد: اپراتور های مجازی یا MVNO . اما اپراتور های مجازی چیستند و چه تفاوت هایی با اپراتور های اصلی دارند؟ آیا اپراتور های مجازی رقیبی برای اپراتور های اصلی اند؟


آشنایی با رشته‌های اصلی کامپیوتر در دنیا در مقطع کارشناسی

آیا داوطلب کنکور سراسری دانشگاه‌ها هستید و مایلید با انواع رشته‌های کامپیوتر آشنا شوید؟ آیا دانشجوی یکی از رشته‌های کامپیوتر در مقطع کارشناسی هستید و کنجکاوید بدانید اصولاً شاخه‌های اصلی رشته کامپیوتر در دنیا کدامند و احتمالاً چه تفاوت‌ها یا مشابهت‌هایی با رشته‌های کامپیوتر در دانشگاه‌های ایران دارند؟ آیا می‌دانید نام معروف‌ترین رشته لیسانس کامپیوتر در دانشگاه‌های دنیا چیست؟ پاسخ به این پرسش‌ها را در این مقاله خواهید یافت.


راهنمای خرید بهترین گوشی 1.5 تا 1.7 میلیون تومانی (آبان 96)

اگر با بودجه‌ای در حدود 1.7 میلیون تومان قصد خرید یک گوشی هوشمند جدید را دارید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین گوشی‌های موبایلی بپردازیم که با بودجه 1.5 الی 1.7 میلیون تومان قادر به خریدشان هستید. با سایت شبکه همراه باشید.


وضعیت تدریس رشته کامپیوتر در دانشگاه‌های ایران و جهان

وضعیت تدریس رشته کامپیوتر در دانشگاه‌های ایران و جهان چگونه است و چه تفاوت‌ها و مشابهت‌هایی دارد؟ این پرسشی است که چندی پیش بحث آن در تحریریه ماهنامه شبکه مطرح شد. پرسشی که البته جواب دادن به آن آسان نیست. به این بهانه بر آن شدیم که تحقیقی را شروع کنیم و نتایج آن را به‌تدریج با خوانندگان ماهنامه در میان بگذاریم.


چگونه می‌توانیم قدرت سیگنال وای‌فای را مشاهده کنیم

کارایی یک ارتباط وای‌فای به قدرت سیگنال‌ آن ارتباط بستگی دارد. هرچه قدرت سیگنال بیشتر باشد به همان نسبت کیفیت ارتباط بی‌سیم نیز بهتر می‌شود. اما سوالی که وجود دارد این است که قدرت سیگنال و پهنای چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کیفیت سیگنال را چگونه می‌توانیم مشاهده کنیم؟


به‌محض برهم خوردن تعادل بین کار و زندگی این سه سئوال را از خودتان بپرسید

برقراری تعادل بین کار و زندگی یکی از دغدغه‌های همه افرادی است که برای گذران زندگی و رسیدن به‌اهداف‌شان مشغول کار هستند. اما ممکن است زمانی برسد که احساس کنید نسبت به انتظاراتی که از شغل‌تان دارید ساعت‌های بسیاری از روز را صرف کار می‌کنید و در آخر به آن‌چه که آرزو دارید نمی‌رسید. در این‌گونه موارد باید کمی درنگ کنید و سه سئوال خیلی مهم از خودتان بپرسید. در ادامه مقاله با این سئوالات آشنا می‌شوید.


چگونه از ویژگی Wake-on-LAN برای روشن کردن یک کامپیوتر از راه دور استفاده کنیم؟

ویژگی بیدار شدن از شبکه (WoL) سرنام Wake-on-LAN یکی از استانداردهای شبکه است که به یک کامپیوتر اجازه می‌دهد فارغ از آن‌که در چه وضعیتی قرار دارد (خاموشی کامل، خواب زمستانی، یا sleep) از راه دور روشن شود. در این حالت می‌توان از طریق یک برنامه کاربردی یا سیستمی که روی همان شبکه محلی قرار دارد برای روشن کردن کامپیوتر استفاده کرد.


به ویندوز 10 اجازه ندهید از کامپیوتر شما برای به‌روزرسانی‌ کامپیوترهای دیگر استفاده کند

ویندوز 10 به ویژگی خاصی به نام دانلود نظیر به نظیر تجهیز شده است. این ویژگی به ویندوز 10 اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده و همچنین برنامه‌ها را از فروشگاه ویندوز دریافت کند. ویندوز 10 به‌طور خودکار و پیش‌فرض از ارتباط اینترنتی شما برای آپلود به‌روزرسانی‌ها می‌کند. این قابلیت از پهنای باند شما برای به‌روز کردن کامپیوترهای دیگر استفاده می‌کند. اما این مقاله به شما نشان می‌دهد چگونه مانع از انجام این‌کار شوید.


اگر می‌خواهید ذهن قوی داشته باشید از این 10 مورد دوری کنید

زندگی همیشه زمانی‌که انتظارش را ندارید قوای ذهنی شما را به‌چالش میکشد (به‌این حالت هوش احساسی نیز گفته می‌شود). اما نشانه حقیقی قدرت ذهنی در کاری که انجام می‌دهید نیست، بلکه در کاری است که انجام نمی‌دهید و انجام نخواهید داد. هرچه چالش بزرگ‌تر باشد، پاسخ‌دهی به‌آن به‌کمک استدلالات ذهنی سخت‌تر خواهد بود.


چگونه ویژگی Power Throttling در ویندوز 10 را مدیریت کنیم؟

از حالا به‌بعد، ویندوز 10 توانایی "تنظیم و کنترل توان مصرفی" اپلیکیشن‌ها را دارد. حتی این امکان برای تمام برنامه‌های قدیمی ویندوز و فرآیندهای پس‌زمینه وجود دارد. آپدیت پاییزه Creators ویندوز 10 با محدود کردن پردازنده در دسترس برای اپ‌های پس‌زمینه باعث افزایش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها می‌شود. اما اگر به‌مشکل خوردید، می‌توانید تنظیم قدرت برای برخی از فرآیندهای خاص را غیرفعال کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟