29/07/1396 - 16:46
در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش 138 سازمان ثبت نام کردند
از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) 138 سازمان و بیش از هزار و 800 پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

به گزارش «روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران» با رونمایی سامانه ساعت، شمار سازمان‌ها و پژوهشگران ثبت‌نام کننده در این سامانه به ترتیب به 138سازمان و 1880 پژوهشگر افزایش یافت.
از آغاز کار سامانه تا پایان بهار امسال 469عنوان پژوهشی در سامانه ثبت شد، در پایان شش‌ماه نخست سال جاری، این رقم به 810عنوان رسید.
گفتنی است، سازمان‌ها تازه‌ترین اولویت‌های پژوهشی خود را در سامانه بارگذاری کردند و فرایند تبادل اطلاعات میان سازمان‌ها و پژوهشگران به‌خوبی برقرار شده است.
همچنین، درخواست های اجرای پژوهش که از طرف پژوهشگران برای سازمان ها ارسال شده به 433 عنوان رسید. درخواست انجام پژوهش به این معناست که پژوهشگر برای انجام پژوهش‌های سازمان اعلام آمادگی می‌کند. با توجه به افزایش آمار فراخوان‌های ثبت ‌شده در سامانه، شمار درخواست‌ها از سوی پژوهشگران برای اجرای این پژوهش‌ها هم بالا رفته است.
سامانه ساعت، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تامین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.
گفتنی است، «ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر،با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند. افزون بر این، «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی، و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

ایسوس

نظر شما چیست؟