ما بالاخره موفق خواهیم شد
استارتاپ‌های موفق متعلق به نخبگانی هستند که از خارج بازگشته‌اند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: بسیاری از کسانی که استارتاپ های موفق داشته‌اند جزو افرادی هستند که از خارج از کشور بازگشته‌اند.

1606683296_1_0.gif

سورنا ستاری معاونت علمی رئیس جمهوری، در نخستین نشست شورای سرمایه گذاری دانش بنیان اظهار کرد: با توجه به رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان ما باید زیر ساخت های لازم را دربخش خصوصی برای سرمایه گذاری و قیمت گذاری در این حوزه فراهم کنیم. 

وی گفت: قیمت گذاری در حوزه تامین مالی کار بسیار سنگینی است که باید با فراهم کردن بسترها و زیرساخت های لازم این مشکل حل شود زیرا در حوزه دانش بنیان فرهنگسازی بسیار خوبی اتفاق افتاده و شرکت های دانش بنیان تشکیل شده اند اما با مشکل سرمایه گذاری مواجه هستند.

ستاری خاطرنشان کرد: نهادها و موسسات اعتبار سنجی در صورت ایجاد می توانند به قیمت گذاری و اعتبار سنجی دقیق و مناسب ایده ها و طرح های دانش بنیان کمک کنند زیرا در حال حاضر ما هنوز مقیاس دقیق و مناسبی برای ارزشگذاری طرح ها و ایده های دانش بنیان نداریم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به رشد پرسرعت استارتاپ ها در کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه استارتاپ ها به سرعت درحال رشد و بالارفتن هستند به دلیل نبود سرمایه گذار مناسب آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است و هنوز اکوسیستم و زیست بوم نوآوری و کارآفرینی درکشور ما  به طور کامل شکل نگرفته است و هنوز نواقصی دارد .

رئیس بنیاد ملی نخبگان درادامه از بازگشت بسیاری از نخبگان به کشور برای ایجاد استارتاپ ها یاد کرد و گفت : بسیاری از کسانی که استارتاپ های موفق داشته اند جزو افرادی هستند که از خارج از کشور بازگشته و در آنجا حقوق و مزایای خوبی داشته اند اما پس از بازگشت به ایجاد استارتاپ های موفق و فوق العاده در کشور دست یافته اند.

ستاری همچنین درادامه این نشست به ایجاد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت : برخی از کسانی که شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده اند هنوز با کسب و کارهای سنتی و قدیمی درگیر هستند ولی برخی از آنها درست برعکس ایده ها و طرح های بسیار موفق و عالی ارائه می کنند و به طور کلی سیستم کسب و کار سنتی را تغییر می دهند که تپ سی و الو پیک از نمونه های موفق این نوع کسب و کارها است . 

وی با اشاره به این موضوع که با توجه به مشکلات موجود در حوزه کسب و کار دانش بنیان گفت : ما بالاخره موفق خواهیم شد و همین اتفاقات در حوزه بانکداری هم خواهد افتاد به طور مثال طرح آسان پرداخت یکی از همین موارد بوده است . 

ستاری تاکید کرد: ما باید سازمان های مختلف را در حوزه سرمایه گذاری دانش بنیان درگیر  و ورود بخش خصوصی به این حوزه را داشته باشیم و از وام و مواردی از این قبیل فاصله بگیریم تا با افکار جدید درحوزه سرمایه گذاری مشکل استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان را حل کنیم. 

ایسوس

نظر شما چیست؟