وزیر ارتباطات در تلکام 2017:
24/07/1396 - 23:00
کسب و کارهای نوپا باید از منابع عمومی غیردولتی استفاده کنند
وزیر ارتباطات امروز در نمایشگاه ایران تلکام 96، مهمترین موانع جدی برای شکل گیری اقتصاد دیجیتال را در کشور نبود محتوا و خدمات در حوزه فضای مجازی دانست.

1606683296_1_0.gif

آذری جهرمی افزود: برای برون رفت از موانع پذیرش فناوری و اقتصاد دیجیتال در کشور نیازمند نوآوری در مدل های کسب و کار هستیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید موضوع مالکیت معنوی در راستای نظامند کردن اعتماد عمومی در کشور قانونی شود افزود: برای تامین منابع سرمایه گذاری و فعالسازی صندوقهای خطرپذیر موضوع استفاده از منابع عمومی غیردولتی را برای VC ها برنامهریزی کردیم و در این زمینه قرار است با بانک مرکزی و وزارت صنعت مذاکراتی داشته باشیم تا سرمایه کسب و کارهای نوپا از طریق صندوق های خطرپذیر تامین شود.

وی از حل مشکلات نقدینگی شرکت مخابرات ایران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دولت یکی از سهامداران مخابرات است مشکل مخابرات ایران را با تشکیل جلسه ای با حضور سهامداران و هیات مدیره بررسی خواهیم کرد تا به یک نتیجه مطلوب برسیم. در همین حال با بانک مرکزی نیز برای تامین بخشی از منابع مخابرات مذاکره می کنیم.
آذری جهرمی همچنین از تشکیل کارگروهی با حضور وزارت ارتباطات، دادستانی، وزارت صنعت و بانک مرکزی برای حل مشکلات حوزه پرداخت های آنلاین خبر داد و گفت: در این زمینه نیازمند استفاده از ظرفیت های مرکز ملی فضای مجازی نیز هستیم.

ایسوس

نظر شما چیست؟