وزیر ارتباطات:
18/07/1396 - 13:02
مشکل پیامک‌های مزاحم تا پایان مهرماه حل می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد معضل پیامک‌های تبلیغاتی و نارضایتی مردم افزود: این مشکل مربوط به این است که بی‌ضابطه و بدون حساب و کتاب و با محتوای نامناسب و حتی در ساعات نامناسب، اجازه دادیم پیامک‌های تبلیغاتی به مردم ارسال شود؛ این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است.

1606683296_1_0.gif

بر این اساس شورای عالی فضای مجازی نیز ورود کرد و مصوبه‌ای را برای محدودسازی این پیامک‌ها به وجود آورد. اما باید توجه داشت که برخی کسب و کارهای نوپا از طریق پیامک‌های تبلیغاتی فعالیت می‌کنند که نباید آن‌ها را از این امکان محروم کرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: بر این اساس در حال پیدا کردن راه‌حل و مجرای قانونی برای پیامک‌های تبلیغاتی بدون مزاحمت برای مردم هستیم و هم‌اکنون شاهدیم که برخی با دور زدن قوانین از سیم‌کارت‌های شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در ابتدای دولت از رگولاتوری خواستیم تا این مشکل را حل کند و با دادن مشوق‌های لازم و نیز راه‌حلی برای کسب و کارهای نوپا، این امکان را به وجود بیاورد که از ظرفیت‌های فضای پیامک بدون مزاحمت برای مردم بتوان استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در این زمینه کارگروه بررسی موضوع تشکیل شده است، اظهار داشت که سازمان تنظیم مقررات قول داده است که تا پایان مهرماه مشکل  پیامک‌های مزاحم را گزارش وآن را حل کند.

ایسوس

نظر شما چیست؟