کابل HDMI با تراشه پردازش تصویر
با کمک کابل‌های HDMI، امکان انتقال صوت و تصویر با کیفیت بالا به نمایشگرها فراهم شده است. شرکت Marseille با افزودن یک واحد پردازش تصویر به کابل HDMI، سعی کرده است قابلیت anti-aliasing را نیز به آن اضافه کند. قابلیتی که قیمت 119 دلاری این کابل را تا اندازه‌ای توجیه می‌کند.

1606683296_1_0.gif

تصاویر کامپیوتری، بصورت قطعات ریزی بنام «پیکسل» نمایش داده می‌شوند. محدود بودن تعداد این پیکسل‌ها، نقایصی را در تصویر نهایی ایجاد می‌کند که aliasing از جمله آن‌ها است. aliasing کیفیت تصویر را پایین می‌آورد و در اثر آن، ایراداتی نظیر دندانه‌دار شدن لبه‌های اشیاء در تصویر نمایان می‌شود و نرمی و پیوستگی آن‌ها از بین می‌رود. این مشکل بطور گسترده‌ای در بازی‌های رایانه‌ای دیده می‌شود و طی سال‌ها روش‌های متنوعی برای رفع آن پیشنهاد شده است که از این روش‌ها بطور کلی با نام anti-aliasing ( یا به اختصار AA) یاد می‌شود.

مقایسه روش‌های مختلف AA

شرکت Marseille معتقد است که « کنسول‌های بازی، توان پردازشی کافی برای کاهش مشکل دندانه‌دار شدن را ندارند » و بهترین راهکار را استفاده از پردازشگر کمکی ویژه AA می‌داند. این شرکت با مجهز کردن کابل HDMI  به یک پردازشگر ویدیویی از خانواده VTV-122x، سعی کرده است این نقص را پیش از ارسال تصویر به نمایشگر اصلاح کند. این کابل تحت عنوان mCable Gamer Edition با استفاده از این پردازشگر گرافیکی، الگوریتم CxAA ( یا Contextual Anti-Aliasing ) را اجرا کرده و لبه‌های دندانه‌دار را بطور قابل قبولی نرم می‌کند. منطبق کردن رزولوشن تصویر با نمایشگر، پشتیبانی از نرخ فریم‌های بالا و رساندن تأخیر به کمتر از 1 میلی‌ثانیه، این کابل HDMI ویژه را به کابلی رؤیایی برای بازی‌دوستان تبدیل می‌کند.

عملکرد کابل شرکت Marseille

این کابل علاوه بر دو کانکتور HDMI یک کانکتور سوم هم دارد که با اتصال به پورت USB ، توان الکتریکی لازم پردازشگر را تأمین خواهد کرد.

نحوه اتصال کابل شرکت Marseille

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر mahshid.sh
mahshid.sh

باسلام

خسته نباشید مقاله تان بسیار مفید وسودمند بود ولی من دچار یک مشکلی شدم میخوام یک کابل HDMI بخرم که لب تاب را به تلویزیون وصل کنم اما تو سایت https ://digiko.org رفتم انواع مختلفی وبا قیمت های مختلفی داشت حالا به نظر شما برچه اساس من باید خرید کنم؟؟؟