اپل در پی توسعه IoT و خانه‌های هوشمند است
اسپیکر هوشمند و منطبق با دستیار سیری اپل به مرحله آزمایش اولیه رسید
طبق گزارش بلومبرگ، به نظر می‌رسد که پروژه ساخت اسپیکر هوشمند و منطبق با دستیار صوتی سیری (Siri) اپل به مرحله آزمایش اولیه رسیده است. خبرهای مربوط به تولید این اسپیکر هوشمند از ماه می (May) منتشر شده بود و به نظر می‌رسد که هم اکنون شاهد ورود این پروژه به مرحله آزمایش مقدماتی یا اولیه هستیم.

1606683296_1_0.gif

در ماه می خبرهایی مبنی بر تلاش اپل به منظور ساخت اسپیکر هوشمندی منتشر شد که با دستیار صوتی سیری این شرکت در تعامل مستقیم بوده و جنبه‌های از تکنولوژی "اینترنت اشیاء" (Internet of Things) را در بر می‌گیرد. این محصول می‌تواند به پیشبرد تکنولوژی "خانه‌ هوشمند" (Smart Home) هم کمک به سزایی کند. گفته می‌شد که عملکرد این اسپیکر تقریبا شبیه به اسپیکر آمازون اکو (Amazon Echo) خواهد بود. طبق گزارشی که از سوی بلومبرگ ارائه شده، به نظر می‌رسد که اپل نمونه‌های اولیه اسپیکر هوشمند و منطبق با دستیار صوتی سیری خود را ساخته و در حال آزمایش آن است. 

مطلب پیشنهادی

نخستین شمع هوشمند دنیا ساخته شد
موج هوشمند شدن به‌سرعت ادامه دارد

بنا به گزارش‌های به دست آمده، احتمالا اپل چیزی در حدود دو سال است که پروژه طراحی و ساخت این اسپیکر هوشمند را آغاز کرده و به منظور پیشبرد قابلیت‌ها و دقت عملکرد آن تلاش می‌کند. حال پروژه ساخت این اسپیکر هوشمند که دریچه‌ای رو به سمت افزایش کاربرد تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیاء و خانه هوشمند در مرحله آزمایش مقدماتی به سر می‌برد. گفته شده که اسپیکر هوشمند اپل علاوه بر تعامل مستقیم با دستیار صوتی سیری و همگام‌سازی با دستگاه‌های آی‌او‌اسی اپل، از سنسور تشخیص چهره هم بهره می‌برد و از آن در شرایط خاصی استفاده به عمل می‌آورد.

بدون تردید اسپیکر مورد نظر اپل یک محصول معمولی نخواهد بود و با توجه به زمانی که اپل برای طراحی آن صرف کرده، بدون تردید این محصول علاقمندان به تکنولوژی‌های هوشمند را شگفت‌زده می‌کند. اپل همواره در زمینه رازداری و عدم انتشار فعالیت‌های داخلی خود یک شرکت قدرتمند بوده و اطلاعات سری پروژه‌های این شرکت به ندرت به بیرون درز می‌کنند. به احتمال زیاد اسپیکر هوشمند مورد نظر هم از جمله پروژه‌های محرمانه و سری اپل محسوب می‌شود که متاسفانه جزئیات زیادی در رابطه با نحوه عملکرد و کارایی‌های آن ارائه نشده است.

گفته شده که هم اکنون مهندسین ارشد شرکت اپل از نمونه اولی اسپیکر هوشمند این شرکت در خانه‌های خود استفاده می‌کنند و پروژه مربوط به تولید این اسپیکرها در مرحله مقدماتی خود قرار دارد. بدون تردید تا زمان عرضه رسمی این محصول مدت زمان زیادی باقی مانده است. اپل همواره چندین ماه پیش از عرضه رسمی هر محصولی، نمونه اولیه آن را برای مدت زمان‌های طولانی استفاده کرده و به این صورت عملکرد آن را ارزیابی می‌نماید. به عنوان مثال آیپدهای اپل تقریبا چیزی در حدود شش ماه توسط افرادی همچون آقای تیم کوک (Tim Cook) مورد استفاده و بررسی اولیه قرار می‌گیرند. گفته شده که اپل پیش از رونمایی اپل تی‌وی (Apple TV) چیزی در حدود یک سال نمونه‌های اولیه آن را آزمایش کرد. بنابراین بدون تردید به این زودی‌ها شاهد رونمایی رسمی اسپیکر هوشمند نامبرده شده اپل نخواهیم بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟