دو میان رده جدید اچ‌تی‌سی به زودی عرضه می‌شوند!
اچ‌تی‌سی از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرد
شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی از دو گوشی هوشمند جدید با نام‌های اچ‌تی‌سی دیزایر 10 پرو (HTC Desire 10 Pro) و اچ‌تی‌سی دیزایر 10 لایف‌استایل (HTC Desire 10 Lifestyle) رونمایی کرد. با مجله شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی و ویژگی‌های این دو گوشی جدید داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

شرکت اچ‌تی‌سی از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های اندرویدی است که متاسفانه طی چند سال اخیر روند فروش مناسبی را سپری نکرده و با افت درآمد چشمگیری مواجه شده است. اچ‌تی‌سی زمانی سومین برند بزرگ تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا بود اما هم اکنون این جایگاه توسط شرکت چینی هوآوی تسخیر شده است.

مطلب پیشنهادی

اپلیکیشن پیام‌رسان و فوق هوشمند "گوگل الو" منتشر شد!
اپلیکیشن پیام‌رسانی که با تکنولوژی هوش مصنوعی در ارتباط مستقیم است!

شرکت اچ‌تی‌سی پرچمدار سال 2016 خود را نام اختصاصی اچ‌تی‌سی 10 (HTC 10) معرفی کرد. این محصول فروش چندان عالی نداشت و نتوانست روند افت درآمدهای این شرکت را دست‌خوش تغییر کند. اچ‌تی‌سی به تازگی برای باقی ماندن در صنعت موبایل از دو گوشی هوشمند جدید پرده‌برداری کرده و امیدوار است که این محصولات مورد استقبال کاربران قرار گیرند.

اچ‌تی‌سی دیزایر 10 پرو

دو گوشی هوشمند جدید اچ‌تی‌سی به ترتیب دیزایر 10 پرو و دیزایر 10 لایف‌استایل نام دارند. همانطور که از نام این دو محصول می‌توان حدس زد، گوشی دیزایر 10 پرو نسبت به دیزایر 10 لایف‌استایل قدرتمندتر بوده و از بستر سخت‌افزاری قوی‌تری بهره می‌برد. با این وجود از نظر ظاهری دو محصول مورد نظر طراحی نسبتا یکسانی دارند. گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی دیزایر 10 لایف‌استایل از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و نوع سوپر ال‌سی‌دی (Super LCD) با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا اصطلاحا اچ‌دی بهره می‌برد.

 سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در این محصول تراشه اسنپدراگون 400 کوالکام با پردازنده 32 بیتی و چهار هسته‌ای است. از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی، گوشی هوشمند دیزایر 10 لایف‌استایل شامل نسخه‌های با رم 2 و 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی می‌شود. دوربین اصلی گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی دیزایر 10 لایف‌استایل از سنسوری 13 مگاپیکسلی و نوع BSI تشکیل شده و دوربین سلفی آن به سنسوری 5 مگاپیکسلی مجهز است. بدنه این محصول ضخامت 7.7 میلیمتر دارد و باتری آن 2700 میلی آمپر ساعتی است. سیستم عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده در گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر 10 لایف‌استایل هم اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود.

اچ‌تی‌سی دیزایر 10 پرو

در سمت مقابل گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی دیزایر 10 پرو قرار دارد که به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و نوع IPS با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا به اصطلاحا فول اچ‌دی مجهز است. این محول از نظر رم شامل دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی بوده و از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. شرکت اچ‌تی‌سی در گوشی دیزایر 10 پرو از تراشه هلیو پی 10 (Helio P10) مدیاتک با پردازنده مرکزی ده هسته‌ای استفاده کرده است. دوربین اصلی و سلفی این گوشی هوشمند هم به ترتیب از سنسورهایی 20 و 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند. باتری گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر 10 پرو ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی داشته و از تکنولوژی شارژ سریع اختصاصی پشتیبانی می‌کند. ضخامت 7.86 میلیمتری، وزن 165 گرمی و سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 6.0 مارشمالو هم سایر مشخصات محصول مورد نظر را تشکیل می‌دهند.

اچ‌تی‌سی دیزایر 10 پرو

بدنه هر دو گوشی هوشمند نامبرده شده از پلی‌کربنات که نوعی پلاستیک است تشکیل شده و از نظر تنوع رنگ، هر دو محصول شامل رنگ‌های مشکی، سفید، آبی روشن و  آبی تیره می‌شوند. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت این دو گوشی هوشمند دیزایر 10 پرو و دیزایر 10 لایف‌استایل ارائه نشده است. ظاهرا اچ‌تی‌سی قصد دارد که عرضه گوشی دیزایر 10 لایف‌استایل را از ماه آینده آغاز کند اما گوشی دیزایر 10 پرو تا پیش از ماه نوامبر روانه بازار نمی‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟