با ۷۷ دلار از LTE لذت ببرید!
IFA 2016: لنوو از دو اسمارت‌فون میانه‌رده و ارزان‌قیمت رونمایی کرد!
شرکت لنوو امروز و در جریان نمایشگاه IFA 2016 از دو گوشی هوشمند جدید با نام لنوو ای پلاس (Lenovo A Plus) و لنوو وایب پی 2 (Lenovo Vibe P2) رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد که نسخه پشتیبانی کننده از اتصال LTE گوشی هوشمند ای پلاس خود را با قیمتی در حدود 77 دلار روانه بازار کند!

1606683296_1_0.gif

شرکت لنوو از دیگر کمپانی‌های فعال در زمینه فناوری‌های هوشمند محسوب می‌شود که بیشتر فعالیت‌هایش را معطوف تولید لپ‌تاپ‌ها و قطعات کامپیوتری کرده است. این شرکت گاها گوشی‌های هوشمند اندرویدی را هم طراحی و روانه بازار می‌کند. حال لنوو در جریان نمایشگاه IFA 2016 از دو گوشی هوشمند جدید رونمایی کرده که در ادامه مروری بر مشخصات فنی آن‌ها خواهیم داشت.

مطلب پیشنهادی

IFA 2016: هوآوی از دو گوشی و یک تبلت جدید رونمایی کرد!
گجت‌های جدید سومین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون دنیا

گوشی هوشمند نخستی که لنوو در جریان رویداد IFA 2016 از آن پرده‌برداری کرد، لنوو ای پلاس نام دارد. این محصول یک اسمارت‌فون رده پایین و مقرون به صرفه اندرویدی محسوب می‌شود که از صفحه نمایشی 4.5 اینچی با وضوح تصویر 480 در 854 پیکسل بهره‌مند بوده و به تراشه MT6580 مدیاتک و حافظه رمی یک گیگابایتی تجهیز شده است. حافظه داخلی پیش‌فرض این گوشی ظرفیت 8 گیگابایتی را ارائه کرده و دستگاه از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند.

لنوو ای پلاس

گوشی هوشمند لنوو ای پلاس از یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بوده و دوربین اصلی آن از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین برای دوربین سلفی آن سنسوری 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. شرکت لنوو عنوان داشته که گوشی هوشمند ای پلاس از اتصال 4G VoLTE پشتیبانی به عمل می‌آورد و شامل دو نسخه تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت می‌شود. لنوو تصمیم دارد نسخه تک سیم‌کارت این گوشی را با قیمت 77 دلار روانه کرده و نسخه دو سیم‌کارت آن را با قیمت 88 دلار به بازار عرضه کند.

اما گوشی هوشمند دومی که لنوو در جریان نمایشگاه IFA 2016 از آن رونمایی کرد، محصول جالب‌تری بود. این گوشی هوشمند لنوو وایب پی 2 نام داشته و جانشین گوشی لنوو وایب پی 1 (Lenovo Vibe P1) است. کمپانی لنوو این گوشی هوشمند را به یک باتری قدرتمند با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعتی مجهز کرده و سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 625 کوالکام را در این محصول به کار برده است.

لنوو وایب پی 2

گوشی هوشمند لنوو وایب پی 2 از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل بهره می‌برد، بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر آن در حدود 401 پیکسل در هر اینچ است. قرار است لنوو نسخه‌ای از این محصول را با تجهیز به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی در بازارهای کشور چین عرضه کند، اما هم اکنون نسخه معرفی شده این گوشی از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی پیش‌فرض 32 گیگابایتی بهره می‌برد.

گوشی لنوو وایب پی 2 به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز بوده و این اسکنر در دکمه هوم (Home) دستگاه تعبیه شده است. دوربین سلفی آن از سنسوری 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین اصلی آن مجهز به سنسوری 13 مگاپیکسلی است. در حال حاضر شرکت لنوو برخلاف گوشی ای پلاس هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت گوشی هوشمند لنوو وایب پی 2 ارائه نکرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟