کاهش شکاف دیجیتالی
اتصال ۳۵۷ روستای استان کرمانشاه به اینترنت پرسرعت
روز گذشته دکتر واعظی که یکی از همراهان رئیس‌جمهور در سفر استانی به کرمانشاه بود، اتصال 357 روستای این استان به اینترنت پرسرعت را افتتاح کرد. در مراسمی که در مسجد روستاي سياه بيد سفلي و با حضور جمعي از مسوولان استاني و اهالي روستا، برگزار ‌شد، واعظي با اشاره به اولويت و سياست دولت تدبير و اميد در توجه به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته، گفت: "هدف دولت كاهش شكاف ديجيتالي است و در اين راستا، برنامه تجهيز روستاهاي بالاي 20 خانوار به نعمت اينترنت پرسرعت را دارد كه تا كنون بيش از 18 هزار روستا در كشور تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند."

1606683296_1_0.gif

پس از افتتاح اینترنت پرسرعت روستاهای مدنظر كه از طريق سامانه ويديو كنفرانس پوشش داده مي شد، اهالي روستاي سياه بيدسفلي، موفق شدند با برقراي ارتباط با جمعي از متخصصان در تهران و بيان مشكلات بهداشتي و درماني خود، توصيه‌هاي پزشكي لازم را دريافت و نخستين پزشكي از راه دور (تله‌مدیسین) را تجربه کنند.

در ادامه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ارايه خدمات مبتني بر اينترنت پرسرعت را اقدام بعد از بهره‌برداري از اين فناوري در روستاها عنوان كرد و گفت: ‌"بايد شرايطي فراهم شود تا روستاييان از خدمات مبتني بر اينترنت پرسرعت مانند آموزش الكترونيكي، سلامت الكترونيكي، تجارت الكترونيكي و ... بهره‌مند شوند. اينترنت پرسرعت انبوهي از خدمات متنوع را براي هر منطقه و به خصوص روستاها به همراه مي‌آورد و از مراجعه غير ضرور روستاييان به شهرها جلوگيري مي‌كند. امیدوارم که بهره‌برداري از اينترنت پرسرعت و ارايه خدمات مبتني بر آن، باعث كاهش مهاجرت به شهرها شود."

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟