اپراتورهای تلفن همراه 700 میلیارد تومان به دولت بدهکاراند
درآمدهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از محل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این سازمان در سند مالی دولت در دو سال گذشته مشخص شد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی نسبت به انتشار وصول مبالغ حق‌الامتیاز و به نوعی درآمدهایش درطی دو سال اخیر اقدام کرده است.

1606683296_1_0.gif

وصول مبالغ حق‌الامتیاز در بند ۵ از ماده ۶ اساسنامه رگولاتوری به این سازمان تکلیف شده که به شرح "وصول مبالغ حق‌الامتیاز صدور پروانه، هزینه استفاده از فرکانس، هزینه جبران خسارت و سایر وجوهی که طبق قوانین و مقررات مربوط به تصویب می‌رسد و واریز آن به حساب‌های خزانه" است. نگاهی به جدول درآمدهای این نهاد نشان می‌دهد که عملکرد ۹ ماهه سال گذشته آن بالغ بر یک‌هزار و ۹۸۱ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان بوده در حالیکه عدم تحقق برخی ردیف‌های درآمدی موجب شده تا از مصوب پنج هزار و ۱۴۰ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان جا مانده و تنها ظرف سه فصل به ۳۹ درصد از برنامه مالی خود جامه عمل بپوشاند.

مطلب پیشنهادی

هزار میلیارد تومان درآمد خدمات ارزش افزوده اپراتورهای مخابراتی
در سال گذشته و از ناحیه خدمات ارزش افزوده حاصل شد

به گزارش تسنیم، مجموع درآمدهای این سازمان از ۱۰ ردیف مالی در نظر گرفته شده برای سال ۹۳ حدود سه هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۲۱ میلیون تومان بوده است. درصد تحقق درآمدهای رگولاتوری در سال ۹۳ نسبت به ردیف مصوب، ۸۹ درصد بوده است. نکته دیگر آنکه، پیش‌بینی درآمد حاصل از افزایش قیمت هر پیامک در سند مالی سال ۹۴ دولت که ۴۰۰ میلیارد تومان بود تنها ۸ درصد در ۹ ماهه سال گذشته محقق شد.

بیشترین عایدی رگولاتوری از مجموع درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه دو سال گذشته، مربوط به "درآمد حاصل از نامبرینگ-شماره‌گذاری مخابراتی" بوده که در سال ۹۳ و ۹۴ (مربوط به سه فصل) به ترتیب ۱۸۵ و ۱۳۰ درصد بوده است. رگولاتوری تنها ظرف ۹ ماه توانسته ۵۶ میلیارد تومان از محل نامبرینگ درآمد داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟