همراه با گزارش مراسم
ایسوس Zenfone 5 را معرفی کرد
ممکن است در رویدادهایی مانند MWC توجه تمام مخاطبان به سمت نام‌های بزرگی مانند هوآوی و سامسونگ جلب شود؛ اما این امر نباید باعث شود از شرکت‌های دیگر غافل شویم. در این مطلب نگاهی داریم به عملکرد شرکت ایسوس در رخداد کنگره جهانی موبایل 2018 و معرفی گوشی ذن‌فون ۵.

1606683296_1_0.gif

شرکت ایسوس از شرکت‌های معتبر و ریشه‌دار در زمینه فناوری است و در ایران بیش از هر چیزی به تولید لپتاپ مشغول است. اما گوشی‌های این شرکت هم طرفداران خاص خود را دارند و مسلما خیلی از این افراد مشتاقند بدانند Asus در WMC 2018 چه چیزی برای عرضه دارد. همراه شبکه باشید.

مطابق انتظار، شرکت Asus در این رخداد از سری پنجم گوشی‌های خود موسوم به Zenfone رونمایی کرد. سری Zenfone 5 در سه نسخه روانه بازار خواهد شد: Zenfone 5 ، Zenfone 5 Lite و Zenfone 5z.

شنیده‌ها حاکی از آن بود که زبان طراحی هر سه گوشی مشابه iPhone X است و هم حاشیه این گوشی‌ها به حد اقل رسیده است و هم نسبت طول به عرض نمایشگر 18 به 9 شده است. مسئله بعدی، شعار امسال کمپانی Asus است: We ♥ Photo که احتمالا به قابلیت‌های مخصوص عکاسی در این گوشی‌ها اشاره دارد. 

مراسم معارفه گوشی‌های جدید ایسوس با تاخیر زیادی همراه بود و در امر تله‌کست هم ایراداتی وجود داشت. شرایط به صورتی پیش رفت که برای ما ایرانی‌ها اصلا غریب نبود؛ اما احتمالا برای سوییسی‌ها و آلمانی‌ها، اوضاع کمی ناخوشایند بود. البته بعد مشخص شد که این تاخیر برنامه‌ریزی شده بوده است و قرار این شرکت از ابتدا شروع برنامه در ساعت 10:15 به وقت تهران بوده است. 

در این مراسم، جری شن، رییس ایسوس پیش از همه به سخنرانی پرداخت. او صحبت‌های خود را به زبان اسپانیایی آغاز کرد و سپس به انگلیسی برگشت. حقیقتا انگلیسی او برای فردی که ریاست شرکتی به این عظمت را بر عهده دارد، خیلی ضعیف بود!

او در ادامه به تمجید از طراحی، عملکرد و عکاسی محصولات برند ذن‌فون پرداخت و پیشینه محصولات این شرکت را بررسی کرد. سپس، سه محصول جدید این شرکت معرفی شدند. خبری از Asus Zenfone 5 Max نبود و نام این محصول به Zenfone 5Z تغییر کرده بود. 

سپس دنیلا ایدی، مسئول بازاریابی اروپا و خاورمیانه این شرکت به سخنرانی پرداخت. او هم به اهمیت عکاسی در زندگی روزمره پرداخت.او عکاسی را امری فراتر از جذب لایک خواند و آن را هنری برای ابراز شخصیت هر کاربر معرفی کرد:

با هر عکس، ما به دیگران نشان می‌دهیم که چه کسی هستیم.

او در ادامه به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می‌داد اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند از دوربین سلفی به اندازه دوربین اصلی استفاده می‌کنند و به همین دلیل زنفون 5 تاکید زیادی بر روی دوربین سلفی دارد.

این گوشی‌ها از 4 دوربین با سنسورهای ساخت شرکت سونی استفاده می‌کنند که دو دوربین آن در بخش دوربین اصلی و دو دوربین آن در بخش سلفی به کار گرفته شده‌اند و هر کدام از آن‌ها به صورت مستقل کار می‌کنند و به کاربر اجازه می‌دهند به صورت اولتراواید به عکاسی بپردازد. 

در بخش بعد، کریستیانو امان، از مدیران شرکت کوالکام به سخنرانی پرداخت و به اهمیت قدرت پردازش در گوشی‌های جدید پرداخت. او اعلام کرد تمرکز پردازنده‌های شرکتش بر روی یادگیری ماشینی و ارائه تجربه‌ای بهتر از گیمینگ بر روی گوشی‌های شرکت Asus بوده است.

در مرحله بعدی، رییس بازاریابی این شرکت به سخنرانی پرداخت:

گوشی‌های ساده به گوشی‌های هوشمند رسیدند و حالا از گوشی‌های هوشمند، به گوشی‌های دارای هوش مصنوعی رسیده‌ایم. نسل جدید گوشی‌های ایسوس، در 6 زمینه به هوش مصنوعی مجهز شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عکاسی است.

عکاسی در گوشی‌های امسال زنفون در مرکز توجه بوده است. الگوریتم‌های جدید و سنسور پیشرفته سونی به این گوشی‌ها این اجازه را داده است که بتوانند سوژه را تشخیص داده و بهترین تنظیمات ممکن را برای ثبت بهترین تصویر انتخاب کنند. 

در ادامه سخنرانی، این مسئول ایسوس به تمسخر شرکت آیفون پرداخت و iPhone X را با نام Fruit phone یا تلفن میوه‌ای خطاب کرد! (اشاره به سیب اپل). او با تکذیب کپی کردن از آیفون، خود آیفون را هم به تقلید از اسنشال فون محکوم کرد و اضافه کرد:

این راهی است که تمام شرکت‌ها در پیش خواهند گرفت.

با این که ایسوس از الفبای طراجی اپل استفاده کرده است، می‌توان دید که آن را کمی بهبود بخشیده است. برای مثال، در حالی که آیفون 10 حدود 86 درصد سطح جلویی‌اش را به نمایشگر اختصاص داده است، این مقدار در ذن فون 5 به 90 درصد رسیده است.

از دیگر مشخصات نسل جدید گوشی‌های کمپانی ایسوس، می‌توان به ZenEmoji اشاره کرد که عملکردی مشابه همان Animoji و AR Emoji دارد. 

مشخصات گوشی‌های جدید سری زنفون:

ذن‌ فون 5

نمایشگر 19 به 9، نمایشگر بدون حاشیه 6.2 اینچی و با روشنایی بیش از 500 نیت و مجهز به هوش مصنوعی روی این گوشی یکی از بهترین نمونه‌هایی است که تا به حال دیده‌اید. هوش مصنوعی به این گوشی کمک می‌کند که رنگ‌ها را بر اساس نور محیط تنظیم کنند. دوربین این گوشی از دو سنسور تشکیل شده است که یکی از آن‌ها 12 و دیگری 8 مگاپیکسلی است. یکی از این دو دوربین برای عکاسی تله و دیگری برای عکاسی اولتراواید طراحی شده‌اند. بنا به ادعای ایسوس، این گوشی‌ها با اتکا به الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌تواند عکس‌هایی فراتر از حد تصور ثبت کند. 

ذن فون 5 یک پرچم‌دار نیست. این گوشی از تراشه میان‌رده (اما قدرتمند) Snapdragon 636 استفاده می‌کند. در کنار این تراشه، مقادیر مختلفی رم در نظر گرفته شده است که احتمالا بیشترین آن‌ها 6 گیگابایت خواهد بود. 

اما شاید مهم‌ترین ویژگی نسل جدید گوشی‌های جدید ایسوس، حذف شدن اپ‌های اضافه پیش‌فرض باشد. اگر پیش از این از یکی از گوشی‌های این شرکت استفاده کرده باشید، حتما متوجه حجم بالای اپلیکیشن‌های مزاحم بر روی محصولات این شرکت شده‌اید.

ذن فون 5 لایت

این گوشی هم با طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده 6 اینچی با نسبت 18 به 9 روانه بازار شده است. این گوشی به تراشه میان‌رده Snapdragon 630 و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که البته یک نسخه ارزان‌تر با 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی هم دارد. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور تشکیل شده است و سنسور اصلی آن 16 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی بسیار قدرتمند ات و به یک سنسور 20 مگاپیکسلی ساخت سونی مجهز شده است. 

ذن فون 5Z

و اما  رسیدیم به پرچم‌دار 2018 این شرکت. گوشی Asus Zenfone 5z از زبان طراحی iPhone x بهره می‌برد و دارای نسبت تصویر 19 به 9 است. این نمایشگر بر روی یک پنل LCD قرار گرفته است و رزولوشن Full HD+ دارد. تراشه به کار رفته روی این گوشی، قدرتمندترین محصول حال حاضر شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 845 است و در کنار آن 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید نسخه گران‌تر این گوشی را تهیه کنید که دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است!

دوربین دوگانه این گوشی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با f/1.8 و یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای عکاسی واید تشکیل شده است. در بخش سلفی هم از دو سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده است که با تکیه به الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تصاویری بدیع و زیبا ثبت می‌کنند. مهم‌ترین قابلیت این گوشی را هم می‌توان یادگیری ماشینی آن در زمینه‌های مختلف دانست. پرچم‌دار جدید ایسوس با قیمت 479 یورو و در اوایل بهار روانه بازار خواهد شد.

نظر شما در ارتباط با محصولات جدید Asus  چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟