روبات جدید تویوتا از انسان تقلید می‌کند
شرکت تویوتا از روبات انسان‌نمای نسل سوم خود موسوم به T-HR3 رونمایی کرد. این روبات که حاصل تحقیق و توسعه بخش Partner Robot این شرکت است، قادر به تقلید از حرکات کاربر بوده و را از راه دور، قابل کنترل است.

1606683296_1_0.gif

تویوتا سال‌هاست که تلاش می‌کند با کمک فناوری‌های جدید، راهکاری برای رفع نیازهای حرکتی انسان ارائه کند و به عقیده این شرکت، روبات T-HR3 حاصل این تلاش‌هاست. T-HR3، نسخه تکامل یافته نسل‌های پیشین روبات‌های انسان‌نمای این شرکت است که روبات‌هایی با حرکات از قبل برنامه‌ریزی‌شده بودند. قابلیت‌های سکوی جدید، این امکان را به روبات می‌دهد تا در شرایط مختلف و در محیط‌هایی نظیر خانه، مراکز پزشکی، پروژه‌های ساخت و ساز، مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی و حتی در فضا بطور ایمن با انسان همکاری کند. Akifumi Tamaoki مدیرکل بخش Partner Robot شرکت تویوتا می‌گوید: «اعضای گروه Partner Robot تلاش کردند تا روبات‌های مفیدی بسازند که با انسان‌ها همزیستی داشته و آن‌ها را در زندگی روزمره کمک کنند».

برای هدایت این روبات سامانه‌ای موسوم به Master Maneuvering System طراحی شده است که به کاربر امکان می‌دهد با حرکات بدن خود، روبات را کنترل کند. کنترل‌کننده‌های پوشیدنی، حرکات دست، بازو و پاهای کاربر را به روبات منتقل می‌کنند و کاربر می‌تواند با استفاده از یک نمایشگر ویژه، از دید روبات به محیط نگاه کند. با کمک فناوری Torque Servo Module که با همکاری شرکت Tamagawa Seiki و NIDEC COPAL ELECTRONICS توسعه داده شده است، نیرویی که روبات به محیط وارد می‌کند و نیز نیروهایی که در نتیجه تعامل با محیط اطراف به روبات اعمال می‌شود اندازه‌گیری شده و کاربر، این اطلاعات را در قالب بازخوردهای نیرو دریافت می‌کند.

قابلیت‌های چنین روباتی تأثیر مهمی در روند تحقیق و توسعه روبات‌ها خواهد داشت؛ به‌ویژه روبات‌هایی که باید در محیط‌هایی کار کنند که نیازمند ایمنی و دقت زیادی هستند. شرکت تویوتا از دهه ۸۰ میلادی، به منظور بهبود فرآیندهای تولید خود به توسعه روبات‌های صنعتی روی‌ آورده است. بخشPartner Robot این شرکت بر پایه تجربیات این چند دهه و تخصص تویوتا در حوزه فناوری‌های خودرو در تلاش است تا با ارائه راهکارهای جدید تحرک‌پذیری به پزشکان، پرستاران و بیماران، سالخوردگان و افرادی با ناتوانی‌های جسمی کمک کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟