توپ جام‌جهانی آینده مجهز به NFC است
آن‌هایی که هنوز توپ‌های چهل‌تکه و سیاه و سفید فوتبال را به خاطر دارند، در جام‌جهانی فوتبال امسال خاطراتشان زنده خواهد شد. چون پس از سال‌ها بار دیگر در این رقابت‌ها توپی با الگوهای سیاه و سفید که یادآور رقابت‌های سال‌های دور جام‌جهانی است خواهند دید؛ توپی که به فناوری‌های روز هم مجهز است.

1606683296_1_0.gif

توپ جدید، نسخه‌ای به‌روز شده از نخستین توپی است که شرکت آدیداس برای جام‌جهانی سال ۱۹۷۰ مکزیک طراحی کرد و اسطوره‌هایی نظیر پله با آن بازی کردند. آن توپ، Telstar ( ستاره تلویزیون ) نام داشت و الگوی سیاه و سفید بکار رفته در طراحی آن، کمک می‌کرد در تلویزیون‌های آن دوره که سیاه و سفید بودند، بهتر دیده شود. حالا با‌گذشت حدود ۵۰ سال بار دیگر با توپی سیاه و سفید مواجه هستیم که البته با فناوری هم همراه شده و برخی از ویژگی‌های توپ Brazuca که در جام جهانی گذشته استفاده شد را نیز به ارث برده است.

توپ سیاه و سفید Telstar که در جام‌جهانی ۱۹۷۰ برای نخستین‌بار استفاده شد.

حدود پنجاه سال بعد، آدیداس با الهام از طرح Telstar اولیه، توپی پیشرفته ارائه کرده است.

این توپ با نام Telstar 18 ، مجهز به تراشه NFC است که امکان تعامل با گوشی تلفن‌همراه را فراهم می‌کند و در صورت تأیید هویت کاربر، اطلاعاتی نظیر سرعت و مسیر توپ را در اختیار وی قرار می‌دهد. این برای نخستین بار است که از چنین فناوری در یک توپ رسمی مسابقات استفاده شده است. Roland Rommler از شرکت آدیداس می‌گوید: « توپ Telstar در طول دهه‌‌ها یکی از نمادهای فوتبال بوده است و به همین دلیل در توسعه توپ Telstar 18، وفادار ماندن به نسخه اصلی چالش بزرگی بود.» او معتقد است الگوی جدید تکه‌های بکار رفته در ساختار توپ و نیز استفاده از NFC، نوآوری و طراحی در فوتبال را به سطحی بالاتر برده است و تجربه جدیدی را هم برای مشتریان و هم برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد. ۶۰۰ بازیکن از تیم‌های ملی و باشگاهی ۱۲ کشور، این توپ را آزموده‌اند که از آن جمله می‌توان به تیم‌های ملی آرژانتین، کلمبیا و مکزیک و نیز تیم‌های باشگاهی نظیر منچستر یونایتد، یوونتوس، رئال‌مادرید و آژاکس اشاره کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟