شرکت سونی از تریلرهای خشن‌ بازی‌هایش دفاع کرد!
سونی در جریان کنفرانس «هفته بازی پاریس»، تریلرهای بسیار خشنی از دو بازی «آخرین بازمانده از ما» و « دیترویت: انسان شدن» به نمایش گذاشت که واکنش‌های تندی در پی داشت. بخش عمده این انتقادات مربوط به نمایش خشونت علیه زنان و کودکان می‌شود و منتقدان، استفاده ابزاری از خشونت به منظور فروش یک بازی ویدیویی را محکوم کرده‌اند.

1606683296_1_0.gif

اگر چه تریلر‌های جدید دو بازی « آخرین بازمانده از ما» و دیترویت: انسان‌شدن» از لحاظ فنی بسیار مورد توجه قرار گرفتند اما بسیاری از بینندگان، به خشونت‌ تصویر شده در این دو تریلر اعتراض کردند. البته Jim Ryan مدیر اروپای بخش «سرگرمی‌های تعاملی» سونی و نیز مدیر فروش و بازاریابی جهانی بخش «سرگرمی‌های تعاملی» این شرکت، چنین انتقادهایی را بی‌اساس دانسته و از آنچه به نمایش درآمده دفاع کرده است. او  با بیان این که سونی در همین رویداد، طیف وسیعی از بازی‌های مفرح را نیز معرفی کرده است گفت:‌ « واضح است که بازی آخرین بازمانده، از آن نوع بازی‌هایی است که توسط بزرگسالان و برای بزرگسالان ساخته شده است». او با بیان اینکه  برای این دو بازی احتمالاً رده سنی ۱۸ سال در نظر گرفته خواهد شد ادامه داد: « این سوی بازار برای کسانی مهیا شده است که این نوع از بازی‌ها را می‌پسندند. بزرگسالانی که این نوع از بازی‌ها را می‌پسندند». او معتقد است  سونی با ارائه این بازی‌ها، چنین مشتریانی را پوشش می‌دهد و « در سوی دیگر بازار هم کودک هشت‌ساله‌اش قرار دارد »که می‌تواند از بین بازی‌هایی که برای رده سنی‌اش در نظر گرفته شده است انتخاب کند.

او می‌گوید شرکت سونی، پلتفرم پلی‌استیشن را عرضه کرده است و بازی‌سازان، چه آنهایی که با سونی همکاری می‌کنند و چه آنهایی که با سایر ناشران کار می‌کنند، خوراک این پلتفرم را تهیه می‌کنند و نمی‌توان آنها را محدود کرد: « ما پلتفرم را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم و وظیفه ما فقط این است که مراقب این باشیم هر رده سنی با محتوای مناسب رده خودش بازی کند.»

شرح تصویر ابتدای مطلب: نمایی از بازی « دیترویت: انسان‌شدن»

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟