جدال لفظی سوفیا و ایلان ماسک!
روبات خطاب به انسان‌ها: هوایم را داشته باشید تا هوایتان را داشته باشم!
سوفیا روبات انسان‌نمای شرکت Hanson Robotics چند روز پیش در جریان مصاحبه‌ای در یک کنفرانس، با لبخند و خوش‌رویی مرزهایش را با آدمیان مشخص کرد! در این بین نیش و کنایه‌هایی هم نثار ایلان ماسک کرد که البته از سوی وی بی‌جواب نماند!

1606683296_1_0.gif

روبات سوفیا چند روز پیش و در جریان یک کنفرانس، گفت که می‌خواهد با کمک هوش‌مصنوعی زندگی بهتری را برای بشر به ارمغان بیاورد. مصاحبه‌گر اگر چه این « بلندنظری سوفیا را ستود» اما گفت: « همه ما‌( انسان‌‌ها) می‌خواهیم از وقوع یک آینده بد پیشگیری کنیم». اشاره او به هشدارهایی بود که بارها از سوی بسیاری از کارشناسان در مورد خطرات مسلط شدن روبات‌ها و هوش‌مصنوعی مطرح شده است. اینجا بود که سوفیا فرصت را مغتنم شمرد و گفت: « شما خیلی تحت تأثیر حرف‌های ایلان ماسک هستید و فیلم‌های هالیوودی هم زیاد تماشا می‌کنید. نگران نباشید؛ اگرهوای من را داشته باشید من هم هوای شما را خواهم داشت* »!  سوفیا در ادامه تأکید کرد: « به من در حکم یک سامانه ورودی-خروجی هوشمند نگاه کنید».

سوفیا با خوش‌رویی تمام، به پرسش‌های خبرنگار پاسخ می‌داد!

البته این حرف‌های روبات از سوی ایلان ماسک بی‌پاسخ نماند. ماسک در توییتر خود به سخنان سوفیا اینگونه واکنش نشان داد: « فیلم پدرخوانده را بعنوان ورودی به هوش‌مصنوعی او عرضه کنید تا ببینید چه خروجی خطرناکی تحویل خواهید گرفت». ایلان ماسک مدیر شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس علاوه بر پروژه‌های جاه‌طلبانه‌اش، به‌واسطه هشدارهای مکررش در مورد خطرات هوش‌مصنوعی نیز مشهور است؛ چنانکه در اظهارنظری، رقابت شرکت‌ها بر سر هوش‌مصنوعی را مقدمه‌ساز جنگ جهانی سوم دانست. هشدارها چنان بوده‌ است که حتی سازمان ملل هم به منظور زیر نظر گرفتن هوش‌مصنوعی، مرکزی راه‌اندازی کرده است.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: سوفیا روباتی جذاب و شوخ طبع
محاسبات عاطفی، یک گام به پیش

اینکه آیا چنین مصاحبه‌ای یک نمایش تبلیغاتی بوده یا خیر در حال حاضر اهمیتی ندارد. موضوع مهم این است که سوفیا، پیش‌نمایش خوبی است از آنچه انسان در دهه‌های آینده با آن رو‌به‌رو خواهد بود.

*پی‌نوشت:

Don't worry, if you're nice to me, I'll be nice to you

سوفیا جمله را اینطور گفته است و به نظرم ترجمه‌ای که در متن ملاحظه کردید خیلی به منظور این جمله نزدیک است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟