دانلود با نرخ 1.2 گیگابیت بر ثانیه
سامسونگ از مودم LTE خود با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد
همان‌گونه که اطلاع دارید شرکت سامسونگ در ماه مارس تراشه اگزینوس 8895 را ویژه دستگاه‌های همراه عرضه کرد. این تراشه در حقیقت پاسخی بود به تراشه اسنپ‌دراگون 835 که شرکت کوال‌کام از آن رونمایی کرده بود و قادر بود سرعت ارتباطات LTE را به یک گیگابیت بر ثانیه افزایش دهد. اکنون این شرکت اعلام کرده است که برای اولین بار در صنعت، مودم LTE را با توانایی پشتیبانی از 6CA (تجمیع حامل) طراحی کرده است.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ موفق شده است مودم اگزینوس 8895 را ارتقا دهد. این ارتقا باعث شده است تا ما برای اولین بار شاهد عرضه مودم  فوق سریع LTE Cat.18 6CA باشیم. مودمی که قادر است به حداکثر سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. این شرکت ادعا کرده است با بهره‌گیری از قابلیت تجمیع اکنون مودم جدید این شرکت از انتقال با ثبات‌تر داده‌ها پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین فناوری 4x4 MIMO و اسکیمای مدولاسیون کیوآام (Quadrature amplitude modulation) را برای دستیابی به حداکثر نرخ انتقال داده‌ها استفاده کرده است. برای دستیابی به چنین راهکاری سامسونگ با شرکت Anritsu ژاپن که در حوزه مخابرات و تجهیزات مخابراتی به فعالیت اشتغال دارد همکاری داشته است.

 این همکاری باعث شده است تا سرعت دانلود داده‌ها به میزان 20 درصد بهبود پیدا کند. در حالی که دستیابی به چنین سرعتی در نوع خود جالب توجه است، اما واقعیت است که ممکن است در جهان واقعی هیچ‌گاه قادر نباشیم از چنین سرعتی استفاده کنیم. ون هاینگ هر، معاون بخش توسعه پروتکل‌های سیستم LSI سامسونگ در این ارتباط گفته است: «با توجه به آن‌که کیفیت سرویس‌های ارائه‌دهنده محتوای آنلاین بهبود پیدا کرده‌اند تقاضا برای مودم‌های LTE با عملکرد و پایداری بالا رو به افزایش است. طراحی مودمی مبتنی بر 6CA و بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در این زمینه جایگاه سامسونگ را در عصر 5G مستحکم‌تر می‌کند.»

 دستیابی به سرعت 1.2 گیگابایت بر ثانیه به معنای آن است که یک فیلم کامل فوق اچ‌دی تنها در عرض ده ثانیه دانلود می‌شود. در ساخت این تراشه از فناوری تجمیع حامل (CA) سرنام Carrier Aggregation استفاده شده است. فناوری تجمیع حامل از طریق ترکیب تعداد مشخصی از حامل‌ها، پهنای باند‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا نرخ انتقال داده و عملکرد شبکه را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد. افزایش قابلیت تجمیع به معنای دستیابی به سرعت بیشتر و پایداری بالاتر ارتباطات داده‌ای است. سامسونگ گفته است که فناوری فوق تا پایان سال جاری میلادی به تولید انبوه خواهند رساند. در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارند که ممکن است مودهای Cat 18 در گلکسی نوت 8 که قرار است 23 آگوست به بازار عرضه شوند مورد استفاده قرار گیرند، با این وجود برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است گلکسی اس 9 (Galaxy S9) اولین گوشی‌ هوشمندی باشد که از Cat 18 LTE بهره خواهد برد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟