پنهان سازی SSID
با این تکنیک روتر خود را از دید هکرها پنهان کنید
تعدادی از کاربران این گلایه را دارند که حجم ترافیک آن‌ها به سرعت تمام می‌شود. در حالی که تعدادی از کاربران، ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی را مقصر این مشکل می‌دانند، اما در بعضی مواقع ممکن است دلیل دیگری برای این کاهش حجم وجود داشته باشد. یکی از این موارد وجود هکری است که ممکن است در اطراف شما قرار داشته باشد.

1606683296_1_0.gif

هیچ‌ چیز ناخوشایندتر از آن نیست که هزینه‌ای را بابت سرویسی متحمل شوید اما خودتان به شکل مطلوب از آن استفاده نکنید. زمانی که روتر شما به‌طور پیوسته روشن باشد هکرها سعی خواهند کرد به هر طریق ممکن که شده به آن نفوذ کرده و از حجم ترافیک شما استفاده کنند. اما با یک پیکربندی ساده این شانس را دارید تا مانع دسترسی هکرها به روتر خود شوید. برای این منظور بایدSSID  شبکه‌ بی‌سیم روتر خود را از دید هکرها پنهان کنید. زمانی که دستگاه‌های بی‌سیم منطقه‌ای را برای شبکه‌های وایرلس جست‌وجو می‌کنند تمامی SSIDهایی که مرتبط با روترهای مختلف است را پیدا می‌کنند. SSID Broadcast به‌طور پیش‌فرض روی روترها فعال است، اما شما این شانس را دارید تا آن‌را غیر فعال کرده و به میزان قابل توجهی شبکه بی‌سیم خود را ایمن کنید. برای غیر فعال کردن SSID مراحل زیر را انجام دهید.

1. آدرس IP که در پشت روترتان نوشته شده است را در مرورگر خود وارد کرده و کلید Enter را بزنید. (به‌طور معمول 192.168.1.1 جواب می‌دهد.) اگر از طریق آدرس IP موفق نشدید به صفحه تنظیمات روتر وارد شوید، نامی که در پشت روتر هک شده را در گوگل وارد کرده و به صفحه سایت سازنده روتر بروید تا نحوه دسترسی به تنظیمات روتر را پیدا کنید. پس از وارد شدن به صفحه اصلی گذرواژه و نام کاربری که برای روتر خود تنظیم کرده‌اید را وارد کنید.

2. اکنون روی زبانه Wireless کلیک کرده و گزینه Disabled را برای فیلد SSID Broadcast انتخاب کنید. (در بعضی از روترها باید به بخش Wireless Settings رفته گزینه Advanced Security را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه 5 یا 2.4 یا هر دو گزینه را باید انتخاب کنید. البته به این نکته دقت کنید که باید به ازای هر تعداد باندی که روتر شما دارد این عملیات را انجام دهید. در نهایت در پایین صفحه گزینه Disable را انتخاب کرده و گزینه Apply را فشار دهید.)

3. اگر گزینه Configuration View به حالت Wi-Fi Protected Setup تنظیم شده گزینه Manual را انتخاب کرده و سپس گزینه Disabled را برای  SSID Broadcast انتخاب کنید.

در بعضی از روترها ممکن است پیغام زیر را مبنی بر غیر فعال شدن WPS مشاهده کنید. پیغام Ok را کلیک کرده و در نهایت دکمه Save Settings را انتخاب کنید.  

با انجام این‌کار روتر شما از دید هکرها پنهان باقی می‌ماند. در حالی که این راهکار به‌طور قاطع مانع نفوذ هکرها نمی‌شود اما به میزان زیادی مانع از سوء استفاده هکرها از اینترنت شما می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟