XG-C100C محصولی قدرتمند از ایسوس
کارت شبکه اترنت 10 گیگابیت ایسوس با قیمت زیر 100 دلار معرفی شد
ایسوس با کارت شبکه دسکتاپ خود مرز شبکه‎های اترنت 10 گیگابیت را که قبلا در اختیار سویچ XG-U2008 بود را در هم شکست. با کمتر از 100 دلار شما به یک پهنای باند بسیار گسترده به همراه قابلیت اولويت بندی صف داده برای پشتیبانی از بهبود عملکرد بازی دست پيدا خواهید کرد.

1606683296_1_0.gif

اترنت 10 گیگابیت سرعتی بیش از 1000 مگابایت در ثانیه را در اختیار شما قرار می‎دهد که نیاز شما برای بهرمندی از مزایای پروتکل جدید NVMe در SSD را در شبکه برطرف می‎کند. اگر چه با این کارت می‎توان به چنین قابلیتی دست پيدا کرد، اما دستگاه‎های متصل به این شبکه نیز باید از آن پشتیبانی کنند.

کارت شبکه XG-C100C از پهنای باند اترنت 10 گیگابیت و آخرین استانداردهای 2.5 و 5 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‎کند. استانداردهای پهنای باند کمتر ظاهرا هنوز برای مصارف خانگی وجود ندارند، اما بعد از عرضه به شما امکان می‎دهد تا از استاندارد کابل کشی CAT5e استفاده کرده و از هزینه اضافی برای سیم کشی خانه خود جلوگیری کنید. آزمايشات انجام شده نیز نشان می‎دهد که کاربران همچنان می‎توانند از CAT5e برای دستیابی به سرعت اترنت 10 گیگابیت در مسافت‎های کوتاه استفاده کنند.

IEEE 802.1p Priority Queuing قابلیتی است که توسط XG-C100C پشتیبانی می‎شود و به کاربران امکان می‎دهد تا از فناوری Quality-of-Service (QoS) استفاده کنند. با این قابلیت شما می‎توانید به پکت‎های بازی اولويت بیشتری نسبت به باقی ترافیک شبکه بدهید. به این شكل مطمئن خواهید بود که حتی در زمانی که شما همزمان از شبکه برای مقاصد دیگری استفاده می‎کنید هیچ تداخلی در پهنای باند بازی به وجود نخواهد آمد و شما یک بازی روان را تجربه خواهید کرد.

NIC سیستم شما را برای استفاده از چهار خط PCI Express 3.0 مورد نیاز Aquantia AQtion Client Controller تنظیم می‎کند. دو ویژگی در این محصول وجود دارد که آن را از سایر 10GbE NICهای موجود در بازار متمایز می‎کند. ویژگی اول قیمت پایین 99 دلاری آن است و انتظار می‎رود بعد از مدتی این قیمت از این هم پایین‎تر برود. ویژگی بارز دوم که به استقبال بازار از کنترلر AQtion AQC107 منجر شده است: مصرف برق آن بسیار پایین است و به همین دلیل گرمای خیلی کمی‎ تولید می‎کند. محصولی كه در حال حاضر عرضه شده است از یک هیت سینک ارزان قیمت استفاده می‎کند و می‎توان آن را در موارد طراحی روی بورد بدون هیت سینک نیز استفاده کرد. هر دو ویژگی بر خلاف رویه سابق طراحی و تولید سایر محصولات ایسوس است که هم گران‎قيمت هستند و هم به سیستم خنک کننده قوی نیاز دارند.

اما پرسش اصلی اینجا است که پهنای باند 1000 مگابایت در ثانیه به چه درد شما می‎خورد؟ اگر شما هم همین سوال را دارید، احتمالا نیازی به این به‎روزرسانی نخواهید داشت. در آینده محصولات بیشتری از اترنت 10 گیگابیت و استانداردهای مالتی گیگابیتی پشتیبانی خواهند کرد. تماشا کردن یک فیلم با کیفیت بسیار بالا از طریق شبکه بدون قطع و وصل شدن می‎تواند خیلی لذت بخش باشد. امروزه تبادل اطلاعات بین ابزار ذخیره سازی با استفاده از فناوری‎های USB 3.1 Gen 2, Thunderbolt 3 و NVMe در حال گسترش است و همین ضرورت استفاده از استانداردهای شبکه مالتی گیگابیتی را بیشتر آشکار می‎کند. نقل و انتقال سریع فایل و تاخیر پایین نیز از دیگر مزایای حال حاضر این فناوری است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟