Linksys CG7500
‌لینک‌سیس اولین مودم روتر ترکیبی دنیا را معرفی کرد
محصولات مودم روتر تازگی ندارند اما لینک‌سیس اولین شرکتی است که یک مودم کابلی و یک روتر بی‌سیم پرقدرت را در یک محصول طراحی و معرفی کرد.

1606683296_1_0.gif

لینک‌سیس یک محصول جدید به نام CG7500 معرفی کرده است که با یک تیر دو هدف می‌زند. این محصول در ابتدا یک مودم کابلی با پشتیبانی از فناوری DOCSIS 3.0 است که امکان استفاده از سرویس‌هایی مانند Comcast Xfinity و Charter Spectrum در برخی کشورهای دنیا مانند امریکا را می‌دهد. بسیاری از ارایه‌دهنده‌گان اینترنت در سراسر دنیا از استاندارد DOCSIS و اینترنت کابلی استفاده می‌کنند تا بتوانند یک اینترنت پرسرعت در حدود ۳۰۰ مگابیت را به دست مشتریان برسانند. اینترنت کابلی با اینترنت ADSL که روی خطوط تلفن ثابت عرضه می‌شود، متفاوت است. 

اما CG7500 فقط یک مودم کابلی نیست و یک روتر پرسرعت AC1900 نیز محسوب می‌شود. این روتر دو باند رادیویی برای انتقال اطلاعات دارد. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت انتقال اطلاعات ۶۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۳۰۰ مگابیت و در مجموع ۱۹۰۰ مگابیت است. این دستگاه از MIMO 3x3 و تا ۱۲ دستگاه کلاینت پشتیبانی به عمل می‌آورد و چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی، یک درگاه برای کابل اینترنت F-Type و یک درگاه USB 2.0 دارد. در داخل این دستگاه نیز سه آنتن پرقدرت برای شبکه‌های بی‌سیم گنجانده شده است. 

کابل مودم به طور مستقیم به این دستگاه متصل می‌شود و حداکثر سرعت دانلود ۹۶۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۲۴۰ مگابیت است. تا پیش از عرضه این مودم کابلی/ روتر بی‌سیم؛ کاربران برای استفاده از سرویس‌های اینترنت کابلی ناچار بودند از دو دستگاه مجزا استفاده کنند.

لینک‌سیس می‌گوید این مودم روتر را به قیمت ۲۰۰ دلار روانه بازار خواهد کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟