به اشتراک‌گذاری سریع منابع تنها با یک کابل
چگونه دو کامپیوتر را با کابل اترنت به هم وصل کنیم
یکی از ابتدایی‎ترین روش‎های به اشتراک‌گذاری فایل و منابع دیگر بین دو کامپیوتر، اتصال مستقیم آنها به یکدیگر از طریق کابل است. اما برای انجام این کار شما نمی‎توانید از یک کابل معمولی اترنت استفاده کنید. در عوض شما به یک کابل اترنت کراس‌اور با استاندارد CAT 5 یا بالاتر نیاز دارید.

1606683296_1_0.gif

برای اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر باید از یک کابل اترنت کراس‌اور با استاندارد CAT 5 یا بالاتر استفاده کرد که در تمام فروشگاه‎های لوازم کامپیوتر پیدا می‎شود. کابل‎های کراس‌اور از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به کابل‎های اترنت معمولی هستند با این تفاوت که دو سر چند جفت از سیم‎های آن به طور معکوس متصل شده است. بنابراین هنگام تهیه کابل به این موضوع توجه داشته باشید.

1. یک سر کابل اترنت کراس‌اور را به پورت آداپتور اترنت کامپیوتر اول متصل کنید.

2. سر دیگر کابل را به کامپیوتر دوم وصل کنید. چراغ LED نشانگر اتصال در هر دو آداپتور شبکه کامپیوترها باید شروع به چشمک زدن کند.

3. به یکی از کامپیوترها لاگین کنید.

4. روی منوی استارت کلیک کرده و عبارت Network and Sharing Center را در کادر جستجو تايپ کنید. بعد از ظاهر شدن گزینه Network and Sharing Center در نتایج جستجو روی آن کلیک کنید.

5. با توجه به وضعیت سیستم روی یکی از گزينه‎های Multiple networks یا Unidentified network دابل کلیک کنید. این آیکون در قسمت بالای صفحه زیر View your basic network information and set up connections نمایش داده می‎شود.

6. روی آیکون کامپیوتری که با نام کامپیوتر دوم شما مشخص شده دابل کلیک کنید تا به فایل‎ها و منابع آن دسترسی پیدا کنید.

7. در صورت لزوم مراحل 3 تا 6 را روی کامپیوتر دوم تکرار کنید.

نکته:

نصب یک کارت شبکه دوم روی یکی از کامپیوترها این امکان را برای شما فراهم می‎کند تا با یک اتصال اینترنت روی هر دو ماشین اینترنت داشته باشید. شما همچنین می‎توانید با استفاده از یک کارت شبکه دوم یک لینک اترنت فیزیکی اضافه با کامپیوتر دیگر ایجاد کنید.

در نگاه اول، تشخیص فرق بین یک کابل اترنت کراس‌اور با نمونه استاندارد مشکل است. اگر شک دارید که کابل شما از کدام نوع است، هر دو سر (کانکتور) کابل را کنار هم قرار دهید به طوری که پین قفل آن رو به زمین باشد. حالا رنگ سیم‎ها را با هم مقايسه کنید. رنگ سیم‎های هر دو سر یک کابل استاندارد اترنت از چپ به راست به این صورت است: سفید/نارنجی، نارنجی، سفید/سبز، آبی، سفید/آبی، سبز، سفید/قهوه‎ای و قهوه‎ای. در یک کابل کراس‌اور، سیم‌کشی نظیر به نظیر نبوده و یک انتهای کابل به این شکل رنگ‌بندی شده است، از چپ به راست: سفید/سبز، سبز، سفید/نارنجی، آبی، سفید/آبی، نارنجی، سفید/قهوه‎ای، قهوه‎ای.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟