نگاهی به روتر بی‌سیم پرقدرت WRT1900ACS لینک‌سیس
بازگشت روتر قهرمان با یک جنگجوی سنگین‌وزن!
روتر WRT1900ACS لینک‌سیس یک نسخه به‌روزرسانی شده از روتر WRT1900AC عرضه شده در سال ۲۰۱۵ است. روتر WRT1900AC در زمان رونمایی سر و صدای زیادی به پا کرد؛ به‌خاطر بازگشت طراحی قدیمی و سنتی لینک‌سیس و امکانات و قابلیت‌هایی که لینک‌سیس توانسته بود روی این محصول بگذارد. اکنون، WRT1900ACS نسخه‌ای از همان روتر اما این بار با پردازنده‌ای قوی‌تر و میزان حافظه رم دوبرابر شده است. این روتر پرسرعت و دوبانده در اوایل سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

1606683296_1_0.gif

معرفی و مشخصات
همان ‌طور که از نام این روتر مشخص است، WRT1900ACS یک روتر بی‌سیم در رده AC1900 است. روترهای این رده از دو فرکانس موجود و معروف در شبکه‌های بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند هم‌زمان یک شبکه وای‌فای روی هریک از این فرکانس‌ها فعال‌ کنند. در رده AC1900، حداکثر سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر۶۰۰ مگابیت (N600) و حداکثر سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۳۰۰ مگابیت (AC1300) می‌رسد. 

مطلب پیشنهادی

شروع یک رقابت: LTE در مقابل وای‌فای
مقایسه دو جریان انتقال اطلاعات بی‌سیم

لینک‌سیس در نسخه‌ به‌روزشده روتر خود روی مشخصات سخت‌افزاری‌ مانور داده و در تمام تبلیغات و حتی نام روتر به پردازنده پرقدرت خود می‌نازد، زیرا WRT1900ACS از یک پردازنده دوهسته‌ای با معماری ARM و سرعت ۱.۶ گیگاهرتز سود می‌برد. برای این پردازنده، ۵۱۲ مگابایت حافظه رم DDR3 و ۱۲۸ مگابایت حافظه فلش قرار داده شده است تا کارایی دستگاه تضمین شود. برای پی‌بردن به توانایی مضاعف این روتر کافی است بدانید غالب روترهای رده AC1900 از یک پردازنده با سرعت ۸۰۰ مگاهرتز یا درنهایت ۱.۲ گیگاهرتز سود می‌برند و پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی روتر لینک‌سیس سرآمدشان است. 
امکانات ارتباطی روتر مدعی لینک‌سیس از چهار آنتن خارجی پرقدرت ۵ دسی‌بلی شروع می‌شود که روی هر دو باند کار می‌کنند و قابل جدا شدن و تعویض با آنتن‌های دیگری هستند. این روتر از MIMO 4×4 سود می‌برد، ولی فاقد فناوری MU-MIMO است که شاید تنها کم و کاستی این روتر باشد. 
یک درگاه WAN یک گیگابیتی برای اتصال مودم، چهار درگاه LAN یک گیگابیتی برای اتصال تجهیزات شبکه و کامپیوتر از طریق کابل شبکه، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه eSATA دیگر امکانات ارتباطی این روتر هستند. وجود دو نوع درگاه USB باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات می‌شود. 

این دستگاه در چهار مود روتر بی‌سیم، اکسس‌پوینت، بریج کابلی و بریج بی‌سیم می‌تواند در یک شبکه پیکربندی شود. برای کار با اطلاعات و فایل‌های ذخیره‌سازی نیز از فرمت‌های فایلی FAT، NTFS و HFS+ پشتیبانی می‌کند. از نظر امنیتی به مکانیسم‌های رمزنگاری بی‌سیم WPA2 Personal و WPA2 Enterprise مجهز شده است. البته از کلید WPS و الگوریتم رمزنگاری اطلاعات AES با کلیدهای ۱۲۸ بیتی پشتیبانی می‌کند. برای نصب و پیکربندی این دستگاه علاوه‌بر ویزارد نصب اختصاصی لینک‌سیس، پنل و فریم‌ویر اوپن‌سورس DD-WRT نیز در دسترس است که یکی از قوی‌ترین فریم‌ویرهای روترهای بی‌سیم است. لینک‌سیس برای روترهای خود اپلیکیشن موبایل Smart WiFi را نیز عرضه می‌کند تا مدیریت دستگاه‌ها ساده‌تر و از طریق دستگاه‌های موبایل صورت گیرد. 

حرف آخر
لینک‌سیس در این روتر به‌طور اختصاصی روی مشخصات سخت‌افزاری تمرکز کرده و سعی داشته است یک روتر برای قابلیت‌های مالتی‌مدیا و ذخیره‌سازی اطلاعات روانه بازار کند. پردازنده دوهسته‌ای و ۱.۶ گیگاهرتزی این روتر در کنار ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و درگاه‌های USB 3.0 و eSATA به‌خوبی نشان می‌دهند این روتر قرار است در کسب ‌و کارهای متوسط و بزرگ استفاده شود. آزمایش‌ها و ارزیابی‌های مختلف سایت‌های معتبر نیز از کارایی بالا و ستودنی روتر WRT1900ACS حکایت دارند و امتیازهای بالایی داده‌اند

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟