راه‎کارهایی برای شناسایی و اتصال به شبکه‎های بی‎سیم ایده‎ال
چگونه به قوی‎ترین شبکه وای‎فای موجود متصل شویم
این روزها دیگر زندگی بدون وای‎فای کار راحتی نیست، به ویژه وقتی شما در حال سفر باشید. بنابراین وقتی تلفن شما در محدوده اتصال به یک شبکه بی‎سیم قرار می‎گیرد احتمالا مایل هستید که با بیشترین قدرت به آن متصل شويد. متاسفانه تلفن‎های ما همیشه هم ابزار مناسبی برای شناسایی قوی‎ترین امواج وای‎فای نیستند، اما راه‎کار‎هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. اگر می‎خواهید کنترل بیشتری روی شبکه‎های موجود و نحوه و زمان اتصال به آنها داشته باشید از اپلیکیشن‎های مخصوص این کار استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

در آندروید تا زمانی که سیگنال به طور کامل از بین نرفته است شما به شبکه فعلی خود متصل باقی خواهید ماند و حتی بعد از این که سیگنال از بین رفت نیز الزاما به بهترین ارسال کننده سیگنال وای‎فای بعدی منتقل نخواهید شد. اگر می‎خواهید کنترل بیشتری روی شبکه‎های موجود و نحوه و زمان اتصال به آنها داشته باشید Wifi Switcher را نصب کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه در ویندوز ۱۰ اطلاعات شبکه‌های بی‌سیم را پاک کنیم
برای افزایش امنیت اطلاعات مربوط به شبکه را با خود حمل نکنید

این اپلیکیشن به شما اجازه می‎دهد روترهای مورد تایید خود را بر حسب اولويت تنظیم کنید و همچنین فواصل مشخص مورد نیاز برای جابجایی به یک شبکه جدید را قبل از رسیدن به آن تعیین کنید. این قابلیت بیشتر برای زمانی کاربردی است که شما در خانه یا محل کار خود از چند اکسس‌پوینت استفاده می‎کنید و قصد دارید با نزدیک شدن به قوی‎ترین سیگنال وای‎فای تلفن شما به طور خودکار به این شبکه متصل شود. شما همچنین می‎توانید در زمان جاب‌جایی و تغییر از باندهای 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز روی یک روتر، بخش داده موبایل را نیز خاموش كنيد.

طراحی این اپلیکیشن به اندازه‎ای ساده است که شما حتی اگر اطلاعات کافی در مورد شبکه‎های کامپیوتری هم نداشته باشید به راحتی می‎توانید امکانات مورد نیاز خود را پیدا کرده و آنها را تنظیم کنید. تنها کافی است کادر Preferred کنار هر شبکه وای‎فایی که قصد دارید دستگاه شما به آن متصل شود را علامت بزنید و از طریق دکمه منوی موجود در گوشه صفحه پانل تنظیمات را باز کرده و گزینه‎های موجود مورد نظر خود را تنظیم کنید.

گزینه‎های جایگزین دیگری نیز برای پلتفرم آندرويد وجود دارد که اگر قابلیت‎های موجود در Wifi Switcher نمی‎تواند خواسته‎های مورد نیاز شما را برآورده کند می‎توانید از آنها استفاده کنید. دو نمونه از این اپلیکیشن‎های جایگزین Swifi Auto Switch و Best Wifi هستند.

در دنیای آی‎فون و آی‎پد، سیستم‌عامل iOS از معیارهای متفاوتی برای تصمیم‌گیری در مورد اتصال خودکار به یک شبکه استفاده می‎کند که شامل تنظیمات امنیتی شبکه و نوع هات‌اسپات می‎شود. در iOS نمی‎توان به راحتی و با استفاده از گزينه‎های پیش‌فرض تنظیمات شبکه‎های مورد نظر را انجام داده و به طور خودکار به آنها متصل شد.

در پلتفرم iOS نیز روش‎های جایگزین دیگری برای شناسایی خودکار سیگنال‎های پرقدرت وجود دارد که شما می‎توانید یکی از آنها را امتحان کنید. اولین راه کار نصب اپلیکیشن  WiFi Priority است که اگرچه استفاده از آن به سادگی و راحتی اپلیکیشن‎های آندروید نیست، اما به خوبی از عهده وظایفی که وعده داده است برمی‎آید. این اپلیکیشن به شما اجازه می‎دهد اتصال خودکار به یک سری از شبکه‎های مشخص را غیرفعال کنید و با این کار اولويت اصلی برای اتصال را به عهده خود iOS بگذارید. فراموش نکنید که شما همچنان می‎توانید تنها با یک اشاره انگشت همچنان به هر شبکه‎ای که مایل هستید متصل شويد.

یک راه نسبتا طولانی‎تر دیگر برای رسیدن به نتیجه یکسان نصب نرم‌افزار  Apple Configurator 2 روی کامپیوتر مک و ساخت یک پروفایل سفارشی شده آی‎فون از طریق آن است. درست همانند WiFi Priority در این روش نیز شما می‎توانید اتصال خودکار به یک سری از شبکه‎های مشخص را غیرفعال کرده و اولويت را به سایر شبکه‎های مورد نظر خود اختصاص دهید.

و در نهایت، یک راه کار دیگر نیز در وبلاگ نیک هیر منتشر شده است که می‎گوید تمام تنظیمات وای‎فای که در سیستم‌عامل مک انجام می‎شود به طور خودکار از طریق iCloud و با استفاده از Apple ID یکسان با سایر دستگاه‎های iOS نیز همگام‌سازی می‎شود. شما می‎توانید از طریق System Preferences موجود در مک شبکه‎های مورد نظر خود را اولويت بندی کنید و به عنوان یک نکته نباید فراموش کنید که ابتدا باید Network Settings را ریست کنید و همچنین ممکن است بعضی از کاربران قادر به استفاده از این روش نباشند.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟