به جمع هکرهای کلاه سفید خوش آمدید!
چگونه رمزعبور وای‎فای را در ویندوز پیدا کنیم؟
فناوری وای‎فای به دلیل سهولت در برقراری ارتباطات هر روز بیشتر همه‌گیر می‎شود. این روش برقراری اتصال بی‌‎سیم شیوه استفاده ما از اینترنت را نیز تغییر داده است، وای‎فای با استفاده از امواج رادیویی الکترونیکی اینترنت را با سرعت هر چه تمام به تمام دستگاه‎های ما (ثابت و سیار) می‎رساند. ابتدایی‎ترین و مهمترین کار برای حفظ امنیت این امواج شناور در هوا استفاده از یک کلمه عبور پیچیده است، اما اگر خود شما کلمه این عبور وای‎فای را فراموش کنید چه می‎شود؟ شاید فکر کنید تنها راهی که پیش روی شما است؛ ریست کردن کلمه عبور است، اما شما می‎توانید این کلمه عبور را در بخش کلمه عبور وای‎فای ذخیره شده در کامپیوتر شخصی خود نیز پیدا کنید. بله درست شنیدید، به راحتی می‎توان کلمه عبور وای‎فای ذخیره شده در یک کامپیوتر شخصی را پیدا کرد. در ادامه این مطلب روش انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

1606683296_1_0.gif

امروزه دیگر تقريبا تمام تلفن‎های هوشمند، لپتاپ‎ها و کامپیوترهای شخصی از طریق وای‎فای با یک‌دیگر و اینترنت ارتباط برقرار می‎کنند و به همین دلیل دانستن روشی برای پیدا کردن کلمه عبور وای‎فای خانگی کار را برای شما راحت‎تر می‎کند. بله درست حدس زده‎اید، انجام چنین کاری نوعی هک کردن و نفوذ به سیستم امنیتی یک شبکه وای‎فای به حساب می‎آید. شما به یک شبکه وای‎فای امن متصل شده‎اید و قصد دارید بدون هیچ خرابکاری کلمه عبور فراموش شده آن را دوباره به دست آورید. 

مطلب پیشنهادی

چرا باید وای‌فای را آخر شب خاموش کنیم؟
بهتر است سبک زندگی دیجیتالی خود را تغییر دهید!

همان طور که در بالا اشاره کردیم این کار بدون هیچ گونه خرابکاری و ایجاد دردسر انجام می‎شود. تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که قبلا به یک شبکه وای‎فای محافظت شده متصل شده باشید. در ویندوزهای ۷ و ۸ و ۱۰ می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

مراحل پیدا کردن کلمه‌عبور وای‎فای در یک کامپیوتر شخصی

1. قبل از هر کاری از طریق منوی استارت کنترل پنل را باز کنید. (با راست کلیک روی منوی استارت و انتخاب گزینه Control Panel)

2. حالا روی Network and Internet کلیک کنید و چهارمین گزینه که شبکه وای‎فای متصل شده جاری را نمایش می‎دهد پیدا کنید.

3. سپس روی شبکه وای‎فای کلیک کنید که یک پنجره شناور را باز می‎کند، حالا روی Wireless Properties کلیک کنید.

4. حالا روی تب Security کلیک کرده و در پایان گزینه Show character را انتخاب کنید تا کلمه عبور شبکه وای‎فای نمایش داده شود.

به همین راحتی شما می‎توانید کلمه عبور وای‎فای ذخیره شده در کامپیوتر شخصی خود را به دست آورید. به جمع هکرهای کلاه سفید خوش آمدید. 

=========================

شاید به این مطالب هم علاقه‌مند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر برزو شادمان
برزو شادمان

ممنون

مطالب شما برای من مفید بود.