چگونه کامپیوتر خانگی خود را به یک سرور وب تبدیل کنیم
این روزها همه ما به شکل‎های مختلف از اینترنت استفاده می‎کنیم. از جستجوی یک موضوع تا گشت گذار در سایت‎های مختلف و تماشای رسانه، و برای انجام چنین کارهایی ما به برخی از انواع سرورها وابسته هستیم که به درخواست‎های ما را بر اساس محتوایی كه در خود ذخیره کرده‎اند پاسخ می‎دهند. روش‎ها و تکنیک‎هایی وجود دارد که بر اساس آن شما می‎توانید کامپیوتر شخصی خود را به یک سرور وب تبدیل کرده و فایل‎ها، تصاویر، صفحات وب و سایر رسانه‎های دیجیتال خود را روی آن میزبانی کنید.

1606683296_1_0.gif

برای این که کاری کنید کامپیوتر شخصی شما شبیه به یک سرور عمل کند، تنها کافی است یک نرم افزار به نام Opera Unite را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این نرم افزار شما باید آن را به گونه‎ای پیکربندی کنید تا بتواند از فایل‎های مخصوص شما میزبانی کند.

برای تبدیل کردن کامپیوتر خود به یک سرور وب مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا مرورگر اپرا را روی کامپیوتر خود باز کرده و از گوشه سمت چپ پایین این مرورگر Opera Unite service را انتخاب و آن را فعال کنید.
  2. بعد از این که این سرویس با موفقیت فعال شد شما باید فایل‎ها یا فولدرهای مورد نظر خود را به این سرویس اضافه کنید تا بتوانید آنها را میزبانی کنید. برای اضافه کردن این فایل‎ها روی File sharing link در Opera Unite دابل کلیک کرده و فایل‎ها و فولدرهایی را که می‎خواهید از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
  3.  بعد از انتخاب این فایل‎ها و میزبانی و اشتراک آنها می‎توان از طریق اینترنت یا یک دستگاه خاص و یا تمام دستگاه‎های عمومی‎ به آنها دسترسی پیدا کرد. شما همچنین می‎توانید از طریق گزینه‎های ارائه شده به راحتی سطح دسترسی را تنظیم کنید.
  4.  اگر احساس می‎کنید که فایل‎ها و فولدرهایی که به اشتراک گذاشته‎ايد از امنیت برخوردار نیستند می‎توانید یک کلمه عبور را نیز برای آنها در نظر بگیرید.
  5.  توجه داشته باشید كه در زمان میزبانی از این فایل‎ها باید کامپیوتر شخصی شما تمام مدت روشن و به اینترنت متصل باشد تا شما بتوانيد از طریق سایر دستگاهها یا لینک‎ها به آنها دسترسی داشته باشید.

Opera Unite هیچ داده‎ای را از اینترنت کش نمی‎کند، بنابراین نیازی نیست نگران جمع شدن فایل‎های زاید یا هر نوع داده‎ای در زمان کار با این نرم افزار باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟