نور دیگر فقط برای روشنایی نیست
لای فای کجاست و به کجا می‌رود؟
لای‎فای یک فناوری نوظهور شبیه به وای‎فای است و سرعتی معادل 224 گیگابیت در ثانیه را ارائه می‎کند که 100 برابر سریع‌تر از خدمات وای‎فای است. مزيت اصلی استفاده از دیودهای منتشر کننده نور بهره‎مندی از خصوصیات منحصر به فرد آن شامل انتقال رنگ پویا، طول عمر بالا، مصرف انرژی کم، مقاوم در برابر دمای پایین، دوره نوررسانی بسیار کم (نانو ثانیه) و لایه محافظ قوی است که باعث ترجیح استفاده از LED در فناوری لای‎فای شده است.

1606683296_1_0.gif

متوسط ​​طول دوره نوردهی LED نسبت به لامپ هالوژن بسیار بالا است و همین باعث می‎شود تا هزینه نگهداری و تعویض لامپ‎های LED در لای‎فای کمتر شود. یک LED رشته‎ای باینری ایجاد می‎کند که به انتقال داده توسط چند میلیون بار روشن و خاموش شدن یک لامپ LED کمک می‎کند. این تغییرات نور که باعث انتقال داده می‎شود به قدری سریع است که چشم انسان قادر به مشاهده آن نیست و توسط همین خاصیت می‎توان انواع مختلفی از داده شامل صدا، ویدیو و اینترنت پر سرعت را با سرعتی معادل 1 گیگابیت در ثانیه (به نسبت 150 مگابيت در ثانیه وای‎فای) ارسال کرد. سیگنال لای‎فای از طریق پرتوهای متمرکز باریک حرکت می‎کند و نمی‎تواند از دیوار عبور کند. علاوه بر این، چراغ‎های LED این امکان را فراهم می‎کنند تا بتوان کانال downlink و uplink را به صورت مجزا ایجاد کرد که در نتیجه باعث می‎شود استفاده از اینترنت با امنیت بیشتری انجام شود. عواملی از قبیل مصرف انرژی پايين و ماندگاری بالا باعث افزایش میزان استفاده از سیستم روشنایی LED در لای‎فای شده است.

یک شبکه لای‎فای شامل فناوری روشنایی LED برای انتقال سیگنال‎های الکترونیکی کاربران را قادر می‎سازد تا از طریق سیستم روشنایی معمول موجود در مدارس، دانشگاه‎ها و خانه به اینترنت دسترسی داشته باشند. بهره وری انرژی LED و امنیت شبکه بی‎سیم باعث رونق بازار لای‎فای می‎شود. افزایش میزان مصرف اینترنت از طریق تلفن‎های هوشمند و سایر تجهيزات الکترونیک نیز باعث رونق بازار لای‎فای خواهد شد.

سیگنال لای‎فای نمی‎تواند به دیوار نفوذ کند و به همین دلیل نمی‎توان با وجود مانع، اطلاعات دیجیتال را منتقل کرد. این مشکل عبور داده از دیوار را می‎توان با جابجایی به فرکانس رادیویی که قادر به عبور از موانع است برطرف کرد که همین امر باعث محدودیت در بازار لای‎فای می‎شود.

انتظار می‎رود رشد تقریبی بازار جهانی لای‎فای تا سال 2023 چیزی در حدود 50,985.46 میلیون دلار باشد.

بازیگران اصلی

بازیگران اصلی بازار لای‎فای شامل General Electric (U.S.), Koninklijke Philips N.V. (Netherlands), Oledcomm (France), PureLiFi Limited (U.K.), Panasonic Corporation (Japan), Acuity Brands, Inc. (U.S.), LightPointe Communications, Inc. (U.S.), Velmenni (Tartu), LightBee Corporation (U.S.), FSONA Networks (U.K.) و چند سازمان دیگر خواهد بود.

مخاطب هدف

  • تولیدکنندگان دستگاه
  • اپراتورهای شبکه
  • توزیع کنندگان
  • تامین کنندگان
  • شرکت‎های تحقيقاتی
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • بانکهای تجاری
  • فروشندگان
  • تولیدکنندگان نیمه هادی
  • بخش های کاربر نهایی
  • سرمایه گذاران فناوری

تخمین و پیش بینی گسترش بازار لای‎فای در مناطق و کشورها

پیش بینی می‎شود رشد بازار لای‎فای در تمام مناطق مثبت باشد. افزایش سطح کاربرد این فناوری سال به سال در سطح جهانی رونق بیشتری خواهد گرفت. این بازار بر اساس منطقه به چهار بخش آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و سایر نقاط جهان تقسیم بندی شده است. پیش بینی می‎شود آمریکای شمالی بیشترین سهم از این بازار را به خود اختصاص دهد. در حالی که تخمین زده می‎شود آسیا در طول دوره پیش بینی، سریع ترین نرخ رشد را داشته باشد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟