روتر بی‌سیم خانگی مقرون به‌صرفه
معرفی روتر بی‌سیم خانگی  Tenda N150
روتر Tenda N150 یک روتر بی‌سیم کوچک خانگی که برگ برنده این محصول قیمت مناسب آن است که می‌تواند تمام نیاز‌های یک کاربر خانگی را با قیمتی به مراتب پایین تر از روترهای پیشرفته بازار برآورده کند!

1606683296_1_0.gif

در روتر Tenda N150 خبری از تکنولوژی‌های گران قیمت مانند Beamforming یا MU-MIMO یا باندهای سه‌گانه و دوگانه نیست، در عوض از تمامی امکانات پایه و استاندارد یک روتر برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای زیادی را دارا می‌باشد. استفاده از چیپست قدرتمند  Broadcom  باعث شده شبکه بی‌سیم مورد اطمینان باشد، در استفاده طولانی مدت قطع نشده و یک ارتباط پایدار را رقم بزند. همچنین پهنای باند 2.4GHz با سرعت 150Mbps برای نیازهای کاربران خانگی مناسب می‌باشد، لازم به ذکر است Broadcom در کنار تولید چیپست‌های تندا مشغول تولید چیپست گوشی‌های اپل نیز می‌باشد!

این محصول با مجهز بودن به یک  آنتن قدرتمند 5dBi می‌تواند پوششی تا مساحت 100 مترمربع را ایجاد کند، تمامی کاربران به راحتی می‌توانند از یک شبکه مطمئن و پایدار استفاده کنند. هم‌چنین برای اتصال آسان به شبکه بی‌سیم می‌توان از دکمه WPS  که برروی دستگاه قرار دارد، استفاده کرد یا می‌توان شبکه Wi-Fi را در مواقعی که نیازی به آن نیست خاموش کرد.

با دارا بودن پورت WAN می‌توان اینترنت دریافتی از یک مودم (درحالت Bridge) را روی N150 تعریف کرد و اينترنت را به‌صورت بی‌سيم و با سرعت بالا با سایر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشت و از انتقال سريع فايل‌ها، استریم فیلم، برقراري تماس‌هاي تلفني اينترنتي، گشت و گذار در وب و يا بازي‌هاي آنلاين به‌صورت بی‌سيم، لذت برد. اين روتر با دارا بودن  4 پورت شبکه (LAN) به شما اين امکان را مي‌دهد تا دستگاه‌هاي خود را که از پورت RJ-45 پشتيباني مي‌کند را با هم به يک شبکه متصل کنيد. همچنین يک مجموعه کامل از ويژگي‌هاي امنيتي از جمله کدگذاري‌هاي بي‌سيم WPA, WPA2, WEP را برای حفاظت کامل از شبکه خود داريد. این روتر می‌تواند علاوه بر حالت کاری Wireless Router در حالت کاری زیر نیز کار کند :

  • Universal Repeater (گسترش شبکه‌های بی‌سیم اطراف)
  • WDS Bridge Mode (ارتباط دو شبکه بی‌سیم با یکدیگر)
  • WISP (اتصال بی‌سیم برای سرویس دهنگان اینترنت)
  • AP (قابلیت کار به‌صورت اکسس پوینت)

همچنین می‌توان از قابلیت‌های حرفه‌ای این دستگاه به‌مواردی مانند : Port Range forwarding ، DMZ Host، DDNS ، UPnP، URL Filter، MAC Address Filter، MAC Clone،  DHCP Serverو Bandwidth Control و Remote Web Management اشاره کرد. این دستگاه از VPN Pass-Through به‌صورت PPTP  و L2TP  نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به این‌که N150  یک روتر بی‌سیم می‌باشد، می‌توان انتظار داشت که قابلیت Static Routing و جدول Routing Table نیز جز وظایف اصلی این دستگاه باشد، جایی که کاربر می‌تواند با مسیردهی به‌صورت دستی، وارد یک شبکه دیگر به‌جز شبکه اصلی خود دستگاه شود. راه اندازی این دستگاه بسیار ساده بوده و می‌توان ظرف 30 ثانیه تنظیمات اصلی را انجام داد و اینترنت را در اختیار سایر کاربران قرارداد، تنها کافیست تا ویزارد دستگاه را اجرا کرده و دستورات بروی صفحه را دنبال کنید. فیلتر کردن کاربران بر اساس IP و Mac-Address و فیلترکردن صفحات وب، همچنین اختصاص پهنای باند به هرکدام از کاربران از جمله مزایای N150 می‌باشد.

سخن پایانی:

روترN150  یک دستگاه کوچک با راه‌اندازي آسان برای همه و عملکرد پايدار بوده که در عین حال مقرون به‌صرفه نیز می‌باشد که می‌تواند جایگزین شبکه بی‌سیم فعلی شما شده و علاوه بر کنترل پهنای باند دارای مودهای کاری گوناگون بوده و می‌تواند به‌عنوان Repeater هم استفاده شود. همچنین با دارا بودن قابلیت WISP می‌توان اتصال بی‌سیم برای دریافت اینترنت از ISP ها نیز برقرار کرد. روتر تندا N150 هم اکنون با گارانتی 3 ساله شرکت آونگ نماینده‌ی 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟